2014.
Furšpan 2014
NAGRADE 2014
-
GLAVNA NAGRADA
George Ovashvili
SIMINDIS KUNDZULI / CORN ISLAND
GE/DE/FR/CZ/KZ/HUPOSEBNE NAGRADE
Antoine d’Agata
ATLAS
FranceYorgos Tsemberopoulos
O EHTHROS MOV / THE ENEMY WITHIN
Greece -
GLAVNA NAGRADA
Guido Hendrikx
ESCORT
The NetherlandsPOSEBNE NAGRADE
Karimah Ashadu
LAGOS SAND MERCHANTS
NigeriaShatha al-Haddad / Diaa al-Haddad / Abdelkarim al-Haddad / Yoav Gross / Ehab Tarabieh
IM TEKHAYEKH, HA’OLAM YEKHAYEKH ELEKHA / SMILE, AND THE WORLD WILL SMILE BACK
Israel, Palestine -
Michelangelo Frammartino, Italy
za izniman doprinos umjetničkom razvoju pokretne slike
Programme
- Aditya Ahmad - SEPATU BARU / KAKO ZAUSTAVITI KIŠU (ID) 14min
ON KAKO ZAUSTAVITI KIŠU
Djevojčica koja živi u sirotinjskom naselju nesretna je zato jer kiša lije bez prestanka, i nikako ne može isprobati svoje nove cipele. Zato će posegnuti za starim i tradicionalnim načinom za zaustavljanje kiše.Aditya Ahmad
Rođen 1989. godine u Makassaru, Indonezija. Nakon školovanja u saveznoj državi Kentucky, SAD, završio je studij filma i televizije na Umjetničkom institutu u Makassaru 2013. godine. SEPATU BARU je njegov diplomski film. Nedavno je režirao dokumentarac o snimanju i glazbeni spot za dugometražni film Ririja Rize Sokola Rimba (Škola u džungli).ditsmad@gmail.com
Zardosht Afshari - YEK ROOZ BA MADARAM / DAN S MAJKOM (IR) 25minA DAY DAN S MAJKOM
Odiseja ili potraga smještena u suvremeni svijet iranske srednje klase. Čudan, sukobljeni par, majka i kćer, tinejdžerica Shadi, u potrazi su za drogom koju nazivaju (Ice). Zajedno se voze ulicama i kvartovima glavnog grada, Teherana. Majka je razvila ozbiljnu ovisnost, a njenog stalnog dilera je privela policija. Zato je u potrazi za novim dobavljačem. Uz pomoć kćerke pronalazi dilericu droge, iskusnu prevaranticu. Nakon što ostanu bez novca, majka se pokušava domoći novca prosjačenjem. Na kraju upoznaju bizarnog, ciničnog i šutljivog dilera, ali to nije završetak priče, već samo nastavak njihova puta.Zardosht Afshari
Rođen 1982. godine u Behbahanu, Iran. U ranoj ga je mladosti privukao svijet filma i kazališta. Godine 2011., nakon završetka studija dramske književnosti na Sveučilištu u Teheranu/ Umjetnička akademija, započinje se baviti pisanjem scenarija i dramaturgijom na nekoliko studentskih projekata.
Od početka karijere piše kratke priče i filmske scenarije, i ti radovi predstavljaju temelj njegovog novijeg rada. Ljubav prema filmu urodila je realizacijom njegovog prvog kratkog filma Dan s majkom.zeroaster_zn@yahoo.com
Sandra Araújo - POGREŠKA PRI POKRETANJU PROGRAMA (PT) 4:12minRUNTIME ERROR
Video igre su emergentni sustavi s vlastitim specifičnim unutarnjim vezama. U animaciji se preklapa i dekonstruira prostor igre u bezbrojnim oblicima, od klizanja na jednoj osi do nekoliko različitih zaslona. Plastičnost kvadratnih 2D mreža naglašava se putem reducirane palete boja, kako bi se postigao i formalan prikaz ranih video igara, u usporedbi s fotorealističnim i logički dosljednim 3D igrama današnjice.Sandra Araújo
Vizualna umjetnica koja je nebrojene sate provela pucajući na čudovišta i gubeći se u labirintima. Tako da je sasvim očekivano da se u svojim animacijama bavi eksperimentalnim i istraživačkim postupcima vizualne kulture video igara i popularnih gif datoteka. Još uvijek igra klasične stare računalne igrice.sandraiaraujo@gmail.com
Karimah Ashadu - TRGOVCI PIJESKOM IZ LAGOSA (NG) 9:21minTRGOVCI PIJESKOM IZ LAGOSA
Film prati skupinu trgovaca pijeskom koji žive u predgrađu Lagosa i iz riječnog korita gradske lagune mukotrpno iskopavaju pijesak koji se koristi u građevinskoj industriji.Karimah Ashadu
(London, 1985.). Britansko-nigerijska multidisciplinarna umjetnica. Njen se rad temelji na istraživanju i preispitivanju osjećaja pokreta i naracije. Godine 2011. Karimah je magistrirala prostorni dizajn na Chelsea College of Art and Design u Londonu. Godine 2007. diplomirala je umjetnost, povijest umjetnosti i arhitekturu na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Readingu, Berkshire. Sudjelovala je na međunarodnim izložbama. Živi i radu u Londonu, UK i Lagosu, Nigerija.karimah@karimahashadu.com
Manon de Boer / George van Dam - SEQUENZA (Izvan konkurencije) (BE) 14minSEQUENZA
Eksperimentalni filmski projekt zasnovan na skladbi Luciana Beria Sequenza VIII za violinu solo. Van Dam i de Boer istražuju kako se ritam i kristalna struktura ove kompozicije očituju u suglasju s pokretnom slikom, i na taj način se omogućava još dublje uranjanje u glazbu.Manon de Boer
(Rođena 1966. u Kodaicanalu, Indija). Umjetničku je izobrazbu stekla na Umjetničkoj akademiji u Rotterdamu i na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Amsterdamu. Sudjelovala je na brojnim međunarodnim izložbama i filmskim festivalima. De Boer trenutno predaje na Ecole de Recherche Graphique u Bruxellesu, gdje i živi.George van Dam
Violinist, rođen u Namibiji. Od početka karijere bavi se izvedbama suvremene glazbe. Surađivao je s vodećim skladateljima današnjice, kao solo izvođač ili kao dio ansambla. Bavi se i skladanjem komorne glazbe, kazališne i plesne glazbe te surađuje s likovnim umjetnicima.marie@augusteorts.be
Dietmar Brehm - TOKYO/TOKIO (AT) 9:53TOKYO
Lajtmotiv filma: uvod se sastoji od dvadeset sekundi metalnog zvuka ritualnih udaraljki. Hipnotički zvuk se iznova vraća. U međuvremenu: tišina.Dietmar Brehm
Rođen 1947. u Linzu. Studirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Linzu (1967-72), i sada tamo predaje. Bavi se crtežom i slikarstvom, eksperimentalnim filmom i fotografijom. Sudjelovao je na brojnim izložbama i predstavljanjima filmova u Austriji i inozemstvu.isabelle@sixpackfilm.com
Victor Cerdan - RADIO ATACAMA / RADIOS ATACAMA (ES) 14minRADIO ATACAMA
Čileanska je vlada 1966. godine evakuirala stanovnike grada Pedro de Valdivia, smještenog usred pustinje Atacama, radi onečišćenja okoliša uzrokovanog obližnjom tvornicom salitre. Benito Paften je odlučio ostati u gradu i tamo je sam proveo 13 godina. Jedino društvo mu je bio prijenosni radio uređaj. Ekstremna samoća priziva slike imaginarnih svjetova, bijeg iz stvarnosti.Victor Cerdan
Doktorirao je novinarstvo na Sveučilištu Complutense u Madridu i predaje režiju na madridskom Sveučilištu Camilo José Cela te dramaturgiju dokumentarnog filma na Institutu za umjetnost i komunikaciju Tracor. Karijeru je započeo kao voditelj i producent španjolskog TV programa Callejeros, a od 2011. radi kao redatelj i scenarist u produkcijskoj kući Taifas Film.fest@marvinwayne.com
Frédéric Doazan - SUPERVENUS (FR) 2:38SUPERVENUS
Plastični kirurg u stvarnom vremenu kreira novu božicu ljepote.Frédéric Doazan
Dolazi iz Francuske, bavi se eksperimentalnim filmom i animacijom. Godine 2004. osnovao je video kolektiv la-cause.org. Nedavno je s dvoje kolega animatora osmislio program animiranih filmova na 12fps.net.frederic@la-cause.org
Michel Ducerveau - LA PORNOGRAPHIE: LE DÉSIR /PORNOGRAFIJA: ŽUDNJA (PL/FR) 2:50minPORNOGRAFIJA: ŽUDNJA
Kratki eksperimentalni video rad na temu želje: seksualne želje, želje za novcem, za tuđom požudom, za posebnošću, za samoćom. Uglavnom baziran na improvizaciji, ovaj video rad prati tri žene, ljubiteljice mačaka i jednog kicoša-ljubavnika. Svi oni žive zajedno u kući na plaži, a misterij je napetost koja se stvara među njima.Michel Ducerveau
Umjetnik koji se bavi različitim formama: videom, slikarstvom, crtežom, performansom, fotografijom i instalacijama. Izobrazbu je stekao u Parizu i nakon toga je sudjelovao na nekoliko izložbi širom svijeta. Osnivač umjetničkog projekta High Life Low Fidelity, kombinacije suvremenog pjesništva, eksperimentalne glazbe i suvremene umjetnosti.oskourduservo@yahoo.fr
Piotr Dumala - HIPOPOTAMY / NILSKI KONJI (PL) 12minNILSKI KONJI
Nekolicina golih žena i djece kupaju se u rijeci. Promatra ih skupina skrivenih muškaraca i u jednom trenutku im agresivno prilaze, kao da ih je inspiriralo ponašanje nilskih konja.Piotr Dumala
Rođen 1956., filmski redatelj, animator i grafički dizajner. Predaje na poljskoj Filmskoj školi u Lodzu, Fakultetu za umjetnosti i dizajn Konstfack u Eksjou, Švedska i na američkom Sveučilištu Harvard. Osvojio je više od 70 filmskih priznanja, od kojih su najvažnija Grand Prix Krakow, Grand Prix Zagreb, Grand Prix Espinho, posebna nagrada žirija na festivalu u Annecyju i posebna nagrada žirija na festivalu u Gdinji.festiwale@fumistudio.com
Willehad Eilers - NEOTESANI MLJEKAR (NL) 15minNEOTESANI MLJEKAR
Teddy Milks je ne baš talentirani vozač motocikla. Jedino što bi ga moglo proslaviti jest to što umjesto znoja luči mlijeko. Teddy ‘mljekar’ Milks. Daje sve od sebe da ignorira tu čudnu osobinu i održava mit o motociklističkom asu. Zajedno sa svojim trenerom Kentom, kampira na rubu grada, daleko od pažnje svjetine, na mjestu gdje se industrija povlači pred prirodom. Žive svoj san i pokušavaju izbjeći buđenje.Willehad Eilers
(Njemačka, 1981.) Živi i radi u Amsterdamu. Završio je Umjetničku akademiju Gerrit Rietveld i bio je rezidentni umjetnik na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Amsterdamu. Eilers se bavi suvremenim društvom, stavljajući naglasak na apsurd i nastranost svakodnevnog života i rutina.tessajanssen@eyefilm.nl
Dikla Jika Elkaslassy - EVO ME... ETO TE (IL) 12minHERE I AM… THERE YOU ARE
Tijekom predigre između dominantnog i pasivnog partnera, bračnog para, oboje shvaćaju da je stvarnost jača od mašte. S razvojem priče, javlja se pitanje tko preuzima kontrolu, a tko se pokorava, i tko u stvarnosti dominira nad oboje.Dikla Jika Elkaslassy
Rođena 1. studenog 1979. u Haifi, Izrael. U dobi od 18 godina upisuje animaciju na School of Visual Arts u New Yorku. Godine 2003. započinje studij glume u glumačkom studiju Haderch u Tel-Avivu, nakon čeka dobiva uloge na izraelskoj televiziji i na filmu. Prošle je godine diplomirala film na umjetničkoj školi Minshar for Art uTel Avivu.jikas1@gmail.com
Karin Fisslthaler - ZBOGOM (AT) 2:38minGOODBYE
Posljednje zbogom. Autorica slaže seriju scena rastanka na podijeljenom zaslonu i lišava ih prostorne i vremenske logike: u igri tjelesnog kontakta i pokreta izmjenjuje se nježnost i brutalnost i plete sve složenija mreža koja postiže simbiotsko spajanje s glazbenom podlogom istog naslova; kako na ekranu, tako i izvan njega.Karin Fisslthaler
Rođena 1981. u Oberndorfu pokraj Salzburga/Austrija. Diplomirala je umjetnost i eksperimentalni dizajn na Sveučilištu za umjetnost i dizajn u Linzu (A). Živi i radi u Linzu i Beču.karin.fisslthaler@gmx.at
Petar Fradelić - FILM U FILMU (HR) 6minFILM U FILMU
Pokušaj da se plažu i objekt napušten u zimsko doba ‘filmski oživi’, spoji i razdvoji, ubrza. Autor je također i u vlastitoj potrazi za izgubljenim vremenom.Petar Fradelić
Splitski autor kratkih filmova ponikao u Kino klubu Split. Radovi su mu Ovdje smo posve sami, Ego, Utočište koji su svojevremeno osvojili niz priznanja.
Nakon 25 godina ponovno snima u Kino klubu Split.produkcija@kinoklubsplit.hr
Raúl de la Fuente - RUDARICE (ES) 27minMINERITA
Planina Cerro Rico u pokrajini Potosí (Bolivija) je teritorij bez vladavine zakona, poznat po brutalnom nasilju. Rudari svakodnevno riskiraju život, iskopavajući srebro i cink u ruševnim oknima. Oni koji prežive smatraju da imaju pravo na sve što požele. Zato kreću u lov… na žene. Lucía (40), Ivone (16) i Abigail (17) rade kao noćne čuvarice na površini ili u samom rudniku i bore se za preživljavanje u tom neljudskom paklu. Njihovo jedino oružje je hrabrost – i dinamit.Raúl de la Fuente
Rođen u Pamploni 1974. godine. Od 1996. bavi se filmskom i TV produkcijom, režijom i pisanjem scenarija. Nakon što je radio za niz audio-vizualnih produkcijskih tvrtki, osniva Kanaki Films, kako bi producirao vlastite projekte. Trenutno radi na dugometražnom filmu Un día más con vida (Još jedan dan života) prema istoimenoj knjizi Ryszarda Kapuscinskog.kimuak@filmotecavasca.com
Elke Groen / Christian Neubacher - OPTIČKI ZVUK (AT) 12minOPTICAL SOUND
Klasično djelo od pronađenih snimki, sastavljeno od stotina dijelova uvodnih špica 35mm filmova.Elke Groen
Rođena 1969. u Bad Ischlu, Austrija. Završila je arhitekturu i fotografiju.Christian Neubacher
Rođen 1972. u Salzburgu, Austrija. Diplomirao je fotografiju na studiju grafičkog dizajna u Beču. Završio je studijski program filma na Sveučilištu u Beču. Radi kao kino-operater, novinar i selektor na filmskim festivalima. Od 2009. Christian Neubacher radi u Austrijskom društvu scenarista.isabelle@sixpackfilm.com
Felipe Guerrero - NELSA (CO) 13minNELSA
Misija u središtu kolumbijske prašume. Osjeća se nešto zlokobno u zraku. Tijelo se nalazi u okolišu koji gori iznutra.Felipe Guerrero
(Kolumbija, 1975.) Završio je filmsku montažu na filmskoj školi Centro Sperimentale di Cinematografia u Rimu. Desetak godina je radio kao montažer na niz međunarodno prikazivanih i kritički priznatih filmova. Njegov je film Paraíso (2006) na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma u Marseilleu nagrađen posebnom nagradom žirija za režisera debitanta. Corta (2012), njegov drugi film, prikazivan je na međunarodnim festivalima i u muzejima suvremene umjetnosti. Trenutno radi na svom igranom prvijencu Oscuro animal.mutokino@gmail.com
Haddad Family / Tarabieh Ehab / Gross Yoav - IM TEKHAYEKH, HA'OLAM YEKHAYEKH ELEKHA / NASMIJEŠI SE I SVIJET ĆE SE NASMIJEŠITI TEBI (IL/PS) 20minNASMIJEŠI SE I SVIJET ĆE SE NASMIJEŠITI TEBI
Radnja filma odvija se jedne zimske noći u domu obitelji al-Haddad u Hebronu. Skupina vojnika dolazi u rutinsku premetačinu, iz razloga koji su obitelji nepoznati. Diaa i Shatha al-Hadaad, brat i sestra, uzimaju kućnu video kameru i snimaju događaje koji se odvijaju tijekom noći. Vojnici prisiljavaju Diau da stoji licem okrenut zidu i prijete da neće otići dok se prestane smiješiti.Obitelj al-Haddad
Palestinska obitelj iz Hebrona, grada na Zapadnoj obali. Otac Abdelkarim i njegova dva sina, Diaa and Ahmad, rade kao postolari; njegova kći Shatha je administratorica u bolnici. Sudjelovali su kao volonteri – snimatelji u okviru projekta B’Tselem Camera Project od 2008. godine.Yoav Gross
Voditelj video odjela nevladine organizacije B’Tselem. Rođen je u Jeruzalemu 1977. godine i diplomirao je film na Sveučilištu u Tel Avivu.Ehab Tarabieh
Koordinator amaterskog snimateljskog projekta nevladine organizacije B’Tselem. Rođen u Majdal Shamsu 1982. godine, završio je filmsku školu Sam Spiegel.helen@btselem.org
Yumiko Hayakawa - HOMELESS GOKKO / ŽIVJETI KAO BESKUĆNICA (JP) 16minŽIVJETI KAO BESKUĆNICA
Kako smo izgubili slobodu na javnim prostorima? Uklonili su klupe, zabranili performanse i beskućnicima je sve teže pronaći mjesto za spavanje. Umjetnica kroz performans pokušava stvoriti vlastiti životni prostor u javnom prostoru – skuplja kartonsku ambalažu iz supermarketa i stvara „dom“ na pločniku. Ovaj rad dokumentira mali čin otpora, pokušaj vraćanja javnog prostora u naše ruke.Yumiko Hayakawa
Rođena 1975. u Tokiju, Japan. Diplomirala je na Sveučilištu Seikei u Japanu i završila London School of Journalism. Tijekom studija Londonu započela je filmsku karijeru i 2009. snimila svoj prvi dokumentarac Brian and Co. Parliament Square SW1. Sada živi i radi u Tokiju, snima društveno angažirane nezavisne filmove i organizira filmske radionice.petiteadventurefilms@gmail.com
Akiro Hellgardt - FARMA HINOKI (DE) 28:51minHINOKI FARM
Život bračnog para Kikuchi u ruralnom i planinskom području otoka Kyushu u Japanu. Studija svakodnevnog života i jednostavnih stvari koje čine život. Način života u starosti.Akiro Hellgardt
1997.-2003. Umjetnička akademija Karlsruhe
2009.-2012. Poslijediplomski studij na Akademiji medijskih umjetnosti u Kölnu
Akiro Hellgardt živi i radi u Kölnu.ute.dilger@khm.de
Guido Hendrikx - PRATNJA (NL) 19minESCORT
Neiskusni članovi nizozemske granične policije prolaze temeljitu obuku o praćenju odbijenih azilanata natrag u ‘zemlju podrijetla’. Do koje mjere se možete emocionalno vezati, dok se zajedno s izbjeglicama vraćate u njihovu ‘domovinu’?Guido Hendrikx
(1987.) Odrastao je u Eindhovenu (Nizozemska). Studirao je medicinu (ali je odustao nakon 2 mjeseca) i humanističke znanosti (Sveučilište u Utrechtu), gdje je pohađao kolegije iz filma, kriminologije, novinarstva i filozofije. Njegov dokumentarni prvijenac – Day is Done* premijerno je prikazan na festivalu IDFA 2010 (nizozemski festival dokumentarnog filma). Iste godine Guido upisuje nizozemsku filmsku akademiju u Amsterdamu (smjer režija).info@someshorts.com
Doug Ischar - TUŽNI TARZAN (US) 20:55minTUŽNI TARZAN
U filmu se koriste arhivske filmske snimke (filmovi ‘Tarzanov sin’ iz 1920. i 1950.) zajedno s materijalima iz velikog broja različitih izvora, a konačni je rezultat sažeto lirična i jezgrovita meditacija o surovosti, mučeništvu, kolonijalizmu i gubitku. Glazbena podloga je angažirana i uvjerljiva kao i slika – jednako je eklektična u izvođenju i svrha joj je naglašavanje intelektualnog i emocionalnog naboja filma.Doug Ischar
Od početka 1990-ih Ischar se bavi zvukom, videom i fotografijom. U početku se bavio velikih multimedijskim instalacijama, a sada snima jednokanalne video radove koji se bave pitanjima gay identiteta, želje i gubitka. Trenutno radi kao izvanredni profesor na Sveučilištu Illinois u Chicagu. Izlagao je u Muzeju suvremene fotografije u Ottawi; Photographers Gallery u Londonu; galeriji L.A.C.E. u Los Angelesu i Muzeju suvremene umjetnosti u São Paulu.ruth@vdb.org
Michael Kam - ZAOBILAZNICA (SG) 7:30minZAOBILAZNICA
Vrućina, vlaga i dosada. Vozač taksija teško izlazi na kraj sa svojim malim sinovima između kojih vlada dječje suparništvo. Nastavljaju se svađati, sve dok iznenadni susret s neznancem zauvijek ne uništi njihovu nevinost.Michael Kam
Diplomirao je na Školi filma i medijskih studija Politehničkog sveučilišta Ngee Ann u Singapuru, smjer filmska produkcija. Snimio je četiri kratka filma koji su prikazivani na festivalima u Berlinu, Odensi, Uppsali i Hamburgu i osvojili su nekoliko nagrada. Michael trenutno predaje filmsku produkciju na matičnom sveučilištu.mabelyn.ow@gmail.com
Vika Kirchenbauer / Martin Sulzer - SMAK SVIJETA: RITUALI (DE) 6:41minKINGDOM COME: RITUALS
Pruža nam se perspektiva nesudjelovanja, nepristupačnost bilo kakve definicije stvarnog stava umjetnika koji istražuju prostor i okoliš njemačkog političkog centra, političkog zemljopisa, participatorne demokracije i urbanih krajolika moći.
Rad KINGDOM COME: RITUALS proizlazi iz otkrića golublje fotografije – metode koju je prije gotovo 100 godina razvio farmaceut Julius Neubronner, za snimanje fotografija iz zraka. Metoda je tijekom 1. svjetskog rata korištena u vojne svrhe, poput neke vrste izvidnice, preteče suvremenih bespilotnih letjelica.Vika Kirchenbauer
Multimedijalna i filmska umjetnica, trenutno živi i radi u Berlinu. Bavi se medijima filma, videa, zvuka i predmeta. Njeni su radovi izlagani na manifestaciji Art Moscow, u okviru programa Abrons Arts Center u New Yorku, u Muzeju umjetnosti u Bonnu, galerijama PACT Zollvereinu u Essenu, Kunstraum Bethanien u Berlinu i brojnih drugim svjetskim izložbenim prostorima te na poznatim filmskim festivalima cph:dox u Kopenhagenu, Lausanne Underground Film & Music Festival, Cork Film Festival, itd.Martin Sulzer
Umjetnik i filmski redatelj, živi i radi u Berlinu. Radovi su mu izlagani u KW Institutu suvremene umjetnosti u Berlinu, CACT Centru za suvremenu umjetnost u Ticinu, na Međunarodnom bijenalu u Shenzhenu, u Centru za suvremenu umjetnost u Plovdivu te na filmskim festivalima u Kremsu, Oberhausenu, Osnabrücku, Kölnu, Amsterdamu, Londonu, São Paulu i Seulu.mes.skinny.fists@gmail.com
Vladislav Knežević - BINARY PITCH (HR) 7minBINARY PITCH
Arhitektura dvorane fizički je prostor i mjesto tvorbe značenja. U njoj se sreću ključne ideje iz teksta Maxa Bensea Estetika i programiranje (1968) koje su šifrirane u nule i jedinice u animacijskom postupku dizanja i spuštanja sjedalica u gledalištu. Ta kriptična ispovijed stroja anticipacija je virtualnosti u kojoj je sva komunikacija posredovana nizovima bitova.Vladislav Knežević
(1967) Studirao je režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i na De Vrije Academie (Audio-visual Dept.) u Den Haagu. Od 1993. radi kao redatelj za različite televizijske programe. Eksperimentalnim filmom, videom i zvukom bavi se od 1988. Bio je inicijator i organizator programa Reference to Difference, televizijske emisije o eksperimentalnom filmu i videu Videodrom, te 25 FPS Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa.vanja@bonobostudio.hr
Bartosz Kruhlik - ŽAR / USIJANJE (PL) 23minUSIJANJE
1. zažarenost ugljena ili drva, 2. najviša točka zagrijavanja, 3. vrhunac napetosti.Bartosz Kruhlik
Rođen 1985. Studira filmsku režiju na Nacionalnoj filmskoj školi u Lodzu. Njegov je prvi dokumentarni film Tomorrow… osvojio 40 priznanja, a prvi kratki igrani film http:// prikazan je na festivalu u Karlovym Varyma u okviru programa studentskih filmova. Filmovi su mu prikazani na ukupno 200 međunarodnih festivala. Godine 2013. primio je priznanje Ministarstva kulture za izuzetna umjetnička dostignuća.kruhlik@wp.pl
Henrik Mennander - MAATALON PROFEETTA / PROROK SELA (FI) 11minPROROK SELA
Uzgajivač goveda iz istočne Finske u ranim tridesetima suočava se s društvenim i moralnim pitanjima u kontekstu ekonomske krize.Henrik Mennander
Redatelj dokumentarnih filmova i glazbenih spotova iz istočne Finske. Diplomirao je na 2005. godine na Institutu za dizajn u Lahtiju (smjer film i televizija). Najpoznatiji Henrikovi radovi su glazbeni spotovi, primjerice Ruoska – Mies yli laidan i Iiwanajulma – Absinttia. Oba rada su dobila posebnu nagradu na festivalu glazbenih spotova u Oulu, 2007. i 2008.mennander@hotmail.com
Raphael Mathé / Etienne Larragueta - HELLO WORLD 🙂 (FR) 21minHELLO WORLD 🙂
U bliskoj budućnosti privatna tvrtka razvija tehnologiju koja povećava kapacitet mozga. Međutim, od klijenata se uvjetuje da pohrane svoja sjećanja na jedan server. U svijetu koji je pomno kontroliran, mlada žena može promijeniti tijek događaja.Raphael Mathé
Rođen i odrastao u Sao Paulu, Brazil. Studirao je umjetnost i snimio nekoliko kratkih filmova, nakon čega se seli u Francusku. Upisuje režiju na filmskoj školi La Femis i bavi se produkcijskim dizajnom, režiranjem glazbenih spotova i kratkih filmova.Etienne Larragueta
Etienne je čovjek koji je uspjeh postigao vlastitim naporima. Filmom se počeo baviti tijekom studija prava i poslovne ekonomije. Njegova strast prema filmu dolazi od ljubavi prema filmskoj slici, glazbi i svemirima koje stvara filmski jezik. Trenutno je uključen u program koji zajedno organiziraju filmska škola La Femis i akademija u Ludwisburgu, Njemačka.sidekick.c@gmail.com
Aritz Moreno - CÓLERA / KOLERA (ES) 6:30minKOLERA
pat. akutna teška infekcija epidemijskog karaktera.Aritz Moreno
Rođen u Donostiji / San Sebastian, 1980. Završio studij filma na Filmskoj školi u Andoianu. Godine 2003. snimio je nagrađivani prvi kratki film Portal Mortal. Pored režije kratkih filmova, bavi se svim vrstama audiovizualnih projekata, od video spotova do prezentacijskih filmova za festivale.kimuak@filmotecavasca.com
Adrián Orr - BUENOS DIAS RESISTENCIA / POZDRAV OTPORU (ES) 20minPOZDRAV OTPORU
Realističan jutarnji ritual – otac budi djecu i sprema ih za školu.Adrián Orr
Rođen u Madridu 1981. Nakon magisterija iz medijske komunikacije na madridskom sveučilištu, pohađa Filmsku školu u Lisabonu (ESTC) i tamo radi kao direktor fotografije na nekoliko kratkih filmova. Trenutno radi kao asistent režije na igranim filmovima i bavi se vlastitim redateljskim radom.mail@madridencorto.es
Martin Paret - 9 SNIMKI IZ KLAONICE (DE) 25min9 TAPES FROM THE SLAUGHTERHOUSE
Ideja nadzora i promatranja: devet starih VHS snimaka otkriva paralele između SAD-a i klaonice, košarke i Grčke. Slike se odvajaju od izvornog konteksta i slažu u nove narativne strukture. Zvuk u podlozi je VHS šum.Martin Paret
Rođen na jugu Njemačke, studirao je geografiju. Od 2012. studira dokumentarni, eksperimentalni i animirani film na Akademiji medijskih umjetnosti u Kölnu.
Trenutno piše scenarij za dugometražni dokumentarac Elisabeth and the Ghosts of the Past.ute.dilger@khm.de
Jean-Gabriel Périot - L’OPTIMISME / OPTIMIZAM (FR) 14minOPTIMIZAM
Primit ću te za ruku i zajedno ćemo otići.
Bez obzira gdje otišli, ili što radili, nemamo što izgubiti.
Živjet ćemo istinski, neponovljivo, dragocjeno.Jean-Gabriel Périot
Rođen u Francuskoj 1974. godine. Autor je nekoliko kratkih filmova u video i filmskom formatu. Razvija svoj vlastiti stil montaže uz korištenje arhivskog materijala. Njegovi se radovi nalaze na granici dokumentarnog, animiranog i eksperimentalnog filma, i tema većina filmova su nasilje i povijest. Njegovi noviji radovi Diaes Irae, Even if she had been a criminal… i Nijuman no borei, prikazivani su i nagrađivani na brojnim festivalima.festival_local@yahoo.fr
Filip Gabriel Pudło - OPERACIJA DVORAC (PL) 4:20minOPERATION CASTLE
Lingvistički sažeci filma Operation Castle (1954) s ispitivanjem strojne analize i opisa pokretne slike. Predlaže se okvir za izradu lingvističkih sažetaka uz korištenje algoritama za ‘video mining’. Analiza slike zasnovana na strojnim algoritmima simulirana je na tehničkoj razini. U bliskoj mogućnosti može se očekivati puna analiza na tehničkoj i simboličnoj, apstraktnoj razini. Zadržava se hermeneutički karakter izvornih snimki. Studija perifernog vida, razvoja tehnologije i politike.Filip Gabriel Pudło
Diplomirao je na Tehničkom sveučilištu u Varšavi i završio Poljsku nacionalnu školu filma, televizije i kazališta u Lodzu, odjel filmske i TV produkcije. Bavi se video umjetnošću i programibilnim instalacijama. Živi i radi u Varšavi.filipgabrielpudlo@gmail.com
Johan Rijpma - OSVJEŽENJE (NL) 2:56REFRESHMENT
Voda prolivena na kamenom pločniku ostavlja mali trag. S vremenom se trag suši, smanjuje i mijenja oblik. Trenutak prije nego voda sasvim ispari, proces se zaustavlja. Novi oblik vodenog traga se uvećava i osvježava novom vodom. Postupak se ponavlja i sa svakom intervencijom ‘život’ vodenog traga se na umjetan način obnavlja i produljuje. Nastaju novi oblici koji inače ne bi nastali.Johan Rijpma
(1984, Nizozemska) Stekao je magisterij iz umjetnosti na Umjetničkoj akademiji u Utrechtu (Odsjek za umjetnost, medije i tehnologiju). Njegovi filmovi, animacije, glazbeni spotovi i drugi umjetnički radovi rezultat su fascinacije i istraživanja kreativnog procesa i elementa nepredvidivosti.johan@johanrijpma.nl
Borja Rodríguez - EL MANANTIAL / VELIČANSTVENI IZVOR (ES) 4:40minVELIČANSTVENI IZVOR
Fantazija koja je proizašla iz filozofskog naslijeđa Ayn Rand, nastalog tijekom 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća i poznatog pod nazivom objektivizam. U svom poznatom romanu Veličanstveni izvor ona za izražavanje filozofskih ideja koristi jezik arhitekture.Borja Rodríguez
Osnovna problematika kojom se bavim je složeni odnos između društva i tehnologije. Kao umjetnik, vrlo brzo sa počeo na kritički način istraživati novu društvenu dinamiku koja nastaje kao posljedica novih tehnologije, uzimajući ih kao referentni kontekst kreativnog istraživanja.
U biti, fokus je na umjetničkim formama koje nastaju u specifičnom kontekstu interneta i tehnologije i to je osnovno područje promišljanja.borja.hombreorquesta@gmail.com
Outi Sunila - ČAJANKA (FI) 4:30minTEA PARTY
Pet slijepih gostiju stiže na čajanku. Nepoznata osoba je potencijalna prijetnja u tami. Susret se za uzvanike pretvara u noćnu moru.Outi Sunila
(r. 1970.) Umjetnica se bavi uglavnom video umjetnošću i instalacijama te eksperimentira s drugim medijima. Posljednjih se godina u svojim radovima bavi društvenim i politički temama, iz perspektive pojedinca. Koristi narativno minimalistički izraz sa scenama bez dijaloga.submissions@av-arkki.fi
João Viana - TABATÔ (PT) 13minTABATÔ
Ratni veteran Mutar vraća se u Gvineju. U svojoj prtljazi donosi čudne predmete. Njegova kći Fatu iskorištava priliku kad Mutar nije tu i otvara kovčeg. Uskoro nakon toga Fatuin dečko Idrissa pronalazi Mutara, okrvavljenih ruku, i mrtvu Fatu. Idrissa uzima bubanj.João Viana
Rođen u Angoli 1966. godine. Diplomirao je pravo na Sveučilištu u Coimbri i pohađao studij filma u Portu. Bavio se produkcijom, zvučnim oblikovanjem, izradom knjiga snimanja, režijom i pisanjem scenarija. Napisao je scenarij za film Olhos Vermelhos redatelja Paula Roche. Surađivao je s poznatim filmskim redateljima, poput Oliveira, Biette, Césara Monteira, Schroetera, Seixasa Santosa i mnogim drugima. Vlastite filmove režira od 2004., kada je snimio film A Piscina (uvršten u natjecateljski program Filmskog festivala u Veneciji) s korežiserkom Ianom Ferreira. Trenutno radi na svom prvom dugometražnom filmu u produkciji Papaveronoira.liliana@curtas.pt
Hu Wei - BUTTER LAMP (FR/CN) 16minTIBETANSKA SVJETILJKA
Fotograf stvara posebne veze s nomadskim obiteljima koje fotografira.Hu Wei
Rođen u Pekingu, Kina 1983. godine. Živi i radi između Pekinga i Pariza. Bavi se filmom i likovnom umjetnošću. Studirao je umjetnost u Kini i u Francuskoj, na poznatim školama La Fémis, Nacionalnoj umjetničkoj akademiji u Parizu i centru za suvremenu umjetnost Le Fresnoy. Butter Lamp je njegov redateljski prvijenac.contact@amaproductions.fr
- Antoine d’Agata - ATLAS (FR) 76min
ATLAS
Čovjek bez spona vraća se s dugog putovanja s kojeg donosi opojne slike, rasute fragmente raspršenog identiteta, poput zemalja koje je proputovao. Čovjek koji se iscrpljuje čuđenjem nad znakovima, mjestima, beskrajnim područjima. U njegovim noćima nema Boga ili oprosta, samo prihvaćanje da ne postoji ništa više od tijela.Antoine d’Agata
Rođen u Marseilleu, napustio je Francusku 1983., i u inozemstvu provodi narednih deset godina. Za vrijeme boravka u New Yorku, između 1991. i 1992., D’Agata je radio kao pripravnik u uredništvu fotografske agencije Magnum. Njegove prve foto-monografije De Mala Muerte i Mala Noche objavljene su 1998., a sljedeće godine Galerie Vu započinje s distribucijom njegovim radova. Godine 2001. objavljuje foto-monografiju Hometown i iste godine prima nagradu Niépce za mlade fotografe. I dalje redovito objavljuje knjige radova. Postaje član agencije Magnum Photos 2004. i iste godine snima svoj prvi film Le Ventre du Monde (Trbuh svijeta); ovaj je eksperiment doveo do snimanja prvog dugometražnog filma Aka Ana, snimljenog 2006. u Tokiju. Od 2005. Antoine d’Agata nema stalnog mjesta boravka, već živi i radi u raznim dijelovima svijeta.valentina@norte.fr
Ester Martin Bergsmark - NÅNTING MÅSTE GÅ SÖNDER / NEŠTO MORA PUKNUTI (SE) 81minError: The video (https://www.youtube.com/watch?v=CS2daR-OXaY) couldn't be embedded.NEŠTO MORA PUKNUTI
Ljubavna priča između dva mladića, androginog Sebastiana i Andreasa, koji nije gay. Ulaze u zajednicu koja je suprotstavljena ispoliranom švedskom Ikea-društvu. Sanjare o bijegu od dosade, ne želeći postati kao svi drugi oko njih. Treći lik je Ellie, super-žena koja se razvija u Sebastianu. Andreas prema njoj istovremeno osjeća i ljubav i strah. Događaji koji će se odviti tijekom ljeta odredit će put kojim će protagonisti priče krenuti i trajno definirati njihov život. Boreći se za ljubav, Sebastian će konačno shvatiti da mora pustiti Ellie, pronaći snagu u sebi i ne dopustiti da njegova sreća ovisi o nekom drugom.Ester Martin Bergsmark
Rođen 1982., diplomirao je na Fakultetu primijenjene umjetnosti i dizajna. Zajedno s Markom Hammarbergom snimio je film Maggie in Wonderland (2008), nagrađen kao najbolji europski dokumentarac na Doc Alliance 2009. i nagradom Guldbagge za najbolji švedski dokumentarni film; Esterova filmografija uključuje još dva filma: Fruitcake (2010) i She Male Snails (2012), koji je dobio nagradu publike, nagradu za najbolju kameru i posebnu nagradu za najbolji nordijski film na Međunarodnom filmskom festivalu u Göteborgu.philippe@outplayfilms.com
Peter Brunner - MEIN BLINDES HERZ / MOJE SLIJEPO SRCE (AT) 92minMOJE SLIJEPO SRCE
Glavni junak Kurt pati od neizlječive bolesti. Odlučuje se pobuniti protiv vlastitog tijela i postavljenih ograničenja – bez obzira na cijenu.
Nakon što ubije svoju posesivnu majku, Kurt, obolio od rijetkog Marfanovog sindroma i praktički slijep, kreće na putovanje na kojem se gube granice između počinitelja i žrtve. Progonjen njenim povicima, Kurt u bunilu napušta štićenike i osoblje ustanove. Na ulicama upoznaje Conny, trinaestogodišnju djevojku koja je pobjegla od kuće. Ona spremno pristaje na Kurtovu pobunu protiv vlastitog tijela, ne znajući što ga pokreće, niti u kakvu propast vodi njegov put. Koliko krivnje pojedinac može izdržati?Peter Brunner
Filmski redatelj i glazbenik iz Beča. Diplomirao je u klasi redatelja Michaela Hanekea na bečkoj Filmskoj akademiji. Snimio je cijeli niz kratkih filmova i glazbenih video spotova, a 2007. je zajedno s kolegama s Akademije snimio film prema dramskom predlošku Bolest mladosti Ferdinanda Brucknera, u kojem on sam glumi glavnu ulogu Fredera. Moje slijepo srce je Peterov dugometražni prvijenac. Njegov drugi dugometražni film We Are Sisyphos trenutno je u predprodukciji.cataractoffice@gmail.com
Junichi Inoue - SENSO NO HITORI NO ONNA / ŽENA I RAT (JP) 98minŽENA I RAT
Bivša kurva, sada vlasnica bara, žena koja radi ono što joj se prohtije. Razočarani pisac romana napustio je svaku nadu, dok se rat nastavlja. Demobilizirani vojnik koji je u ratu izgubio ruku, izmučen ratnim grijesima. Svi su oni žrtve i ratni zločinci. No ipak nastavljaju sa životom, ratu se ne može pobjeći i sigurno će izgubiti vlastitu ljudskost. Moraju ići dalje, pokazujući svoje slabosti, snagu, trikove, jad i zanos, sve ono što nas čini čovjekom.Junichi Inoue
Rođen 1965. u Aichiju, Japan. Dok se pripremao za prijemni ispit na fakultetu, imao je priliku upoznati legendarnog redatelja Kojia Wakamatsua u lokalnoj kinoteci. Inoue je odmah zamolio Wakamatsua da ga primi kao pripravnika, no Koji mu je odgovorio: „Prvo upiši i završi studij filma“. I tako je upisao studij na Sveučilištu Waseda, i tijekom studija radio u produkcijskoj kući Wakamatsu Productions. Na nekoliko je produkcija radio kao asistent režije. Kao redatelj debitirao je 1990., snimivši epizodu iz omnibusa Rupa na gaćama /Pantsu no ana, Mukesode mukenai Ichigotachi. Od 1994. piše i scenarije, s tim da je sa scenarijem za film Ikkija Katashime Pure Asia postigao i međunarodni uspjeh. Žena i rat je njegov prvi dugometražni film.kayoko_nakanishi@hotmail.co.jp
Carlos Lechuga - MELAZA (CU/FR) 80minMELAZA
Nakon zatvaranja tvornice šećera, selo Melaza ostaje pusto i gotovo je zamrlo. Mladi bračni par, Monica i Aldo, bore se za preživljavanje kako bi spasili svoj svijet i sačuvali vjeru.Carlos Lechuga
Završio je filmsku režiju na kubanskom Institutu za umjetnost i nastavio školovanje na Međunarodnoj školi filma i televizije, sa specijalizacijom iz pisanja scenarija. Režirao je nekoliko kratkih filmova, od kojih su Los Bañistas (Plivači) i Cuca y el pollo (Cuca i kokoš) dobili nagrade u Kubi i u inozemstvu. Napisao je scenarij za četiri dugometražna filma: Club Habana (Klub Havana) je dobio nagradu za neobjavljeni scenarij na međunarodnom festivalu No-Budget Film Festival; El edén perdido (Izgubljeni raj) je dobio nagradu publike na filmskom festivalu u Malagi, Španjolska; slijede Penumbras i En fin, el mal. Melaza je njegov prvi dugometražni film.acalvino@habanerofilmsales.com
Raya Martin - KAKO NESTATI U POTPUNOSTI (PH) 80minKAKO NESTATI U POTPUNOSTI
Mlada djevojka sa sela sanjari o tome da potpuno nestane. Igra usamljenu igru skrivača, dok njena majka citira Bibliju, a otac se utapa u alkoholu i povijesti…Raya Martin
Rođen 1984. godine u Manili, Filipini. Diplomirao je na Filmskom institutu filipinskog sveučilišta 2005. godine. Radio je kao novinar i istraživač za lokalnu televiziju, novine, radio i online magazine. Raya Martin prvi je filipinski redatelj primljen u Cinéfondation Résidence Filmskog festivala u Cannesu. Retrospektiva njegovih radova prikazana je u Parizu, Buenos Airesu, Mexico Cityju, Las Palmasu na Kanarskom otočju i u Južnoj Koreji. Martin je dobitnik čak 13 priznanja za umjetnike koje dodjeljuje Filipinski kulturni centar. Njegov najnoviji filmovi također su nagrađivani; How to Disappear Completely je dobio nagradu za najbolji film i najbolju režiju na Filmskom festivalu Cinemanila, sekcija Digital Lokal, a La Ultima Pelicula snimljen zajedno s korežiserom Markom Peransonom, premijerno je prikazan na Filmskom festivalu u Torontuarleencuevas@gmail.com
George Ovashvili - SIMINDIS KUNDZULI / OTOK KUKURUZA (GE/DE/FR/ CZ/KZ/HU) 100minError: The video (https://www.youtube.com/watch?v=b5Fc9ydpP_Q) couldn't be embedded.OTOK KUKURUZA
Rijeka Enguri nalazi se na granici Gruzije i odmetnute Republike Abhazije. Napetost između dvaju naroda ne smanjuje se od vremena rata 1992.–93. Svako proljeće rijeka donosi plodno tlo s Kavkaza u abhazijske i nizine sjeverozapadne Gruzije, stvarajući male otoke: područje ničije zemlje. Otoci su raj za divlje životinje, ali nekad i za čovjeka. Radnja filma započinje kad stari abhazijski ratar stupi na jedan od otoka. Starac gradi kolibu za sebe i svoju unuku tinejdžericu, obrađuje zemlju i zajedno siju kukuruz. Kako njegova unuka postaje mlada žena, dozrijeva i kukuruz, a starac se suočava s neumitnim tijekom vremena.George Ovashvili
Diplomirao je režiju na Gruzijskom državnom institutu za film i kazalište 1996. godine i pohađao holivudsku podružnicu Njujorške filmske akademije (2006). Njegov redateljski prvijenac Gagma Napiri/ Druga obala (2009) prikazan je na osamdeset međunarodnih filmskih festivala u više od pedeset zemalja, i osvojio je više od pedeset međunarodnih priznanja. Otok kukuruza (2014) je njegov drugi dugometražni film.pascale@pascaleramonda.com
Yorgos Tsemberopoulos - O EHTHROS MOV / UNUTARNJI NEPRIJATELJ (GR) 107minUNUTARNJI NEPRIJATELJ
Odluka pod prisilom. Atena u današnje doba. Kostas, progresivni ideolog, živi sasvim običan život sa suprugom, sinom i kćerkom. Nakon što postanu žrtve nasilja u vlastitom domu, proživljeno iskustvo uništava obiteljski mir, a u njihov dom ulazi stara djedova lovačka puška. Priča o moralno uništenom čovjeku koji je do prijelomnog trenutka bio okosnica svoje obitelji i njegovom nastojanju da se vrati u normalan život.Yorgos Tsemberopoulos
Rođen u Ateni, studirao je ekonomiju u Grčkoj i nakon toga završio studij filma na Američkom filmskom institutu u Los Angelesu, gdje je boravio šest godina i bavio se režijom dokumentarnih i kratkih filmova i kazalištem. Po povratku u Grčku snima reklame i nagrađivane filmove: dokumentarni film Megara prikazan je na devet festivala i osvojio je nagradu za najbolji film na filmskom festivalu u Thessalonikiju i nagradu Međunarodnog udruženja kritičara na festivalu Forum Berlin (1974.), Štražnja vrata (2000.) je uvršten u natjecateljski program festivala u Tokiju i Mar De Plati. Filmski festival u Kalkuti je 2007. imao posebni program njegovih filmova. Unutarnji neprijatelj je njegov peti dugometražni film.spanoupa@yahoo.de
- Mika Mattila - CHIMERAS (FI/CN/SE) 87min
CHIMERAS
Liu Gang je jedinac rođen u skromnoj seoskoj obitelji. Pruža mu se prilika snova kad ga američki kustos pozove da izlaže u najprestižnijoj umjetničkoj galeriji u Kini. Film prati njegovu transformaciju od skromnog diplomiranog studenta fotografije do zvijezde u usponu. Paralelna priča bavi se svjetski poznatim umjetnikom pop-arta Wangom Guangyijem, bogatašem koji je već u zrelim godinama. On je opsjednut pitanjima svog naslijeđa i osjećajem praznine nakon što je postigao sve što je želio. Kako se radnja razvija, javlja se još jedna strana njegovog uspjeha i počinje sumnjati u svoja postignuća. Baveći se dvojicom umjetnika i njihovim paralelnih sudbinama u kontekstu turbulentne suvremene kineske umjetničke scene, Chimeras se dodiruje i formativnih pitanja suvremenog kineskog identiteta.Mika Mattila
Rođen 1974. godine u Helsinkiju, Finska. Diplomirao je na Školi za umjetnost i komunikacije Sveučilišta u Tampereu 1998. godine, smjer kamera. Chimeras je njegov redateljski prvijenac. Godinama je živio i radio u Kini te radio kao snimatelj po cijeloj Aziji. Trenutno živi između Helsinskija i Pekinga.mikamattila@yahoo.com
Richard Misek - ROHMER U PARIZU (UK/DK) 67minError: The video (https://www.youtube.com/watch?v=0FMC5AlyBm0) couldn't be embedded.ROHMER U PARIZU
Ljubavno pismo posvećeno legendi francuskog novog vala, redatelju Ericu Rohmeru i svjetskoj prijestolnici filmske umjetnosti. Film započinje slučajnim susretom s Rohmerom 1994. godine, tijekom snimanja filma Sastanak u Parizu na lokaciji u četvrti Montmartre. Neočekivana spona postaje podloga za strastveno istraživanje Rohmerove trajne povezanosti s gradom i filmskih putovanja kroz Pariz. Na inovativan se način kombinira žanr biografskog dokumentarnog filma sa psihogeografijom, fantastikom i remiksiranjem, a film nas vodi na narativno razgledavanje Rohmerovih filmova i suvremenog Pariza te prikazuje patnje i zadovoljstva koje nam pruža filmofilija.Richard Misek
Rođen u Liverpoolu, studirao je na Oxfordu i Harvardu. Jedno je vrijeme radio kao montažer i 2008. završava doktorat iz filmskih znanosti na Sveučilištu u Melbourneu. Autor je brojnih akademskih radova iz područja filmske estetike i knjige o povijesti filma u boji (Chromatic Cinema, Wiley-Blackwell, 2010). Rohmer u Parizu je njegov prvi dugometražni film.pascale@pascaleramonda.com
Lea Rinaldi - TRAVELLING AT NIGHT WITH JIM JARMUSCH (FR) 47minError: The video (https://vimeo.com/105425977) couldn't be embedded.TRAVELLING AT NIGHT WITH JIM JARMUSCH
Noćno putovanje s Jimom Jarmuschem dokumentarni je film, intimni i intrigantni portret redatelja Jima Jarmuscha snimljen na setu njegovog posljednjeg filma Samo ljubavnici prežive (u glavnim ulogama su Tilda Swinton, Tom Hiddleston, John Hurt, Mia Wasikowska…)Léa Rinaldi
Magistrirala je audiovizualne komunikacije na Sveučilištu Paris-Sorbonne. Radila je kao nezavisna video-izvjestiteljica i pokrivala je događaje iz svijeta filma za Canal +, CinéCinéma i MK2. Nakon toga se počinje baviti kratkim, dokumentarnim i eksperimentalnim filmom. Portret kultnog američkog nezavisnog redatelja „Travelling at night with Jim Jarmusch“ njen je drugi dugometražni dokumentarni film.aleafilms@gmail.com
Massimiliano Zanin - ISTINTOBRASS (IT) 93minError: The video (https://vimeo.com/105426938) couldn't be embedded.ISTINTOBRASS
Jedna od najkontroverznijih, najoriginalnijih i najomiljenijih pojava u talijanskoj kinematografiji.
Nijedan redatelj u povijesti nije toliko cenzuriran; on je anarhist filma, nadareni inovator, tvorac snova. Istinski veliki umjetnik. Ovo je njegova priča.Massimiliano Zanin
Rođen u Veneciji, diplomirao je sociologiju, živi u Rimu. Redatelja Tinta Brassa upoznaje 1999. i zajedno rade na filmu Rapporti Impropri (Nedolični odnosi) iz serije Corti circuiti erotici (Erotski kratki spojevi). Tijekom godina razvija osobito prijateljstvo i odnos s Brassom, a Zanin postaje stalni scenarist njegovih filmova, dok na setu radi kao pomoćnik redatelja. Istovremeno se Zanin bavi i produkcijom, zajedno s Mariom di Biaseom, koji je radio kao voditelj produkcije za Bertoluccija, Fellinija, Pasolinija; i Enza Sistija, izvršnog producenta većine američkih filmova snimljenih u Italiji. Zanin 2010. osniva filmsku produkcijsku kuću Think’o Film.ilaria@mialvision.com
- Jean-François Davy - TRANSGRESSION (FR) 72min
TRANSGRESSION
Ako je erotika umjetnost, ona mora uzbuditi publiku i u svakome razotkriti razvrat – nestrpljivu seksualnu želju. Prilikom biranja glumaca za svoj sljedeći film, Jean-François Davy biva očaran glumicom koja je bila osma po redu. Ušla je u prostoriju, mlada i prekrasna, i privukla ga svojim dubokim plavim očima, potpunim nedostatkom straha i skromnosti te zavodljivim pogledom. Jednostavan i iskren prikaz senzualnog susreta i nastavka veze u kojoj se autor unosi u film i koristi vlastito tijelo kako bi pomirio filmski i seksualni izraz. Netko će smatrati ovakvo ponašanje nepriličnim i šokantnim, radi kršenja zakona ćudoređa i moralnih pravila…Jean-François Davy
Rođen u Parizu 1945. godine, od djetinjstva je strastveni filmofil, a vrlo je rano počeo snimati vlastite filmove. Svoje prve srednjemetražne filmove snimio je 1960-ih, kad je imao samo 15 godina. Šest godina kasnije snima svoj prvi dugometražni film L’attentat. Režirao je komedije (Chaussette surprise, Ca va faire mal), trilere, znanstvenu fantastiku (Le seuil du vide) i brojne istraživačke filmove, od kojih je Exhibition (1975.) prikazan na festivalima u Cannesu, New Yorku i Los Angelesu. Nakon 23 godine pauze, vratio se režiji s filmom Les Aiguilles Rouges (2006.).ma@widemanagement.com
Edoardo Morabito - I FANTASMI DI SAN BERILLO / DUHOVI SAN BERILLA (IT) 74minDUHOVI SAN BERILLA
Duhovi prošlosti i sadašnjosti opsjedaju staru četvrt San Berillo.
Legge Merlin, zakon koji je donesen 1958. zatvorio je javne kuće u Italiji. Iste je godine San Berillo sravnjen sa zemljom, a 30.000 stanovnika preseljeno je u novoizgrađenu prigradsku četvrt. Ostao je samo jedan komadić San Berilla: crna rupa u središtu grada, sjecište priča koje su kroz njega prošle, mješavina predaje, legendi, popularne kulture i bordela; u mjesto od 1958. pristiže tisuće prostitutki i ono postaje jedno od najpoznatijih ‘crvenih četvrti’ na cijelom Mediteranu. Godine 2000. policijske snage izvršile su raciju u San Berillu, i to je bio kraj zabranjene četvrti. Stanovnici San Berilla opet su bili prisiljeni napustiti domove.Edoardo Morabito
Rođen u Kataniji 1979. Godine 2003. seli se u Rim gdje studira montažu na Centru za kinematografiju (CSC). Radi kao montažer na igranim i dokumentarnim filmovima. Poznatiji su mu radovi dokumentarac Io Sono Tony Scott redatelja Franca Maresca, prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Locarnu 2010. i dokumentarni film Andata e Ritorno redateljice Donatelle Finocchiaro, prikazan u službenom programu festivala u Veneciji. Za svoj prvi redateljski projekt Duhovi San Berilla 2010. je dobio nagradu Premio Solinas, a film je završen 2013. godine.edoardomorabito79@gmail.com
Roland Reber - ILLUSION (DE) 93minError: The video (https://vimeo.com/105426620) couldn't be embedded.ILLUSION
Osam sasvim različitih ljudi upoznaje se u baru. Jednu noć provode u bijegu od svakodnevnog života paraliziranog ritualima i otkrivaju svijet misli i iskonske požude. Suspregnute žudnje, seksualne maštarije i strahovi izlaze na površinu i otkrivaju se zaboravljena iskustva. Stvari idu svojim tokom… Vizualno dojmljiv ciklus izmjene stvarnosti i iluzije, vrtuljak emocija s neočekivanim obratima.Roland Reber
Nakon što je 1970-ih završio glumačku školu u Bochumu/Njemačka, Roland Reber radio je kao glumac, dramaturg i redatelj u brojnim kazalištima u zemlji i inozemstvu. Autor je više od 20 dramskih tekstova, uz prozu i poeziju. Godine 1981. osniva Kazališni institut pri teatru u Hamburgu i bavi se režijom, pisanjem dramskih tekstova i glumom. Začetnik je projekta World Theatre Project (u okviru Desetljeća kulturnog razvitka UNESCO-a i UN-a) koji je započeo 1989. i preko projekta je radio kao redatelj i dramaturg u Kairu, Meksiku i Karibima. Bio je učitelj glume i režije u Moskvi i na Karibima. Od 2000. radi za wtp international, kao redatelj, scenarist i producent. Njegovi su filmovi nagrađivani i prikazivani na brojnim međunarodnim filmskim festivalima, uz kino i DVD distribuciju.wtpfilm@wtpfilm.com
Claudia Richarz / Ulrike Zimmermann - VULVA 3.0 (DE) 79minError: The video (https://www.youtube.com/watch?v=nffYIytkKxw) couldn't be embedded.VULVA 3.0
Film o predstavljanju i mijenjanju prikaza ženskog spolnog organa, o anatomskim nepravilnostima, cenzuri, sakaćenju uz pomoć Photoshopa i laserskih skalpela te konačno o ljepoti i posebnosti ženskog centra ugode.Claudia Richarz
Rođena 1955., diplomirala je vizualne komunikacije na Umjetničkoj akademiji u Hamburgu. Godinama se bavi dokumentarnim filmom, kao redateljica i snimateljica. Godine 2000. primila je nagradu Grimme za 10-dijelnu seriju Abnehmen in Essen u produkciji WDR/arte.Ulrike Zimmermann
Rođena u Hamburgu, Njemačka 1960. godine. Diplomirala je film na Umjetničkoj akademiji u Hamburgu 1988. Osnovala je filmsku produkcijsku kuću MMM 1989. i od tada radi kao voditeljica produkcije, izvršna producentica i nezavisna producentica.zimmermann@mmmfilm.de
- Chika Anadu - B FOR BOY (NG) 118min
M KAO MUŠKO
Suvremena drama smještena u Nigeriju. Okosnica radnje je očajnička želja jedne žene za muškim djetetom. Film razotkriva diskriminaciju žena koja se vrši u ime kulture i vjere.Chika Anadu
Rođena u Lagosu, Nigerija u studenom 1980. U Nigeriji je završila osnovnu i srednju školu, a 1997. seli se u Ujedinjeno Kraljevstvo gdje je položila državnu maturu i završila studij prava i kriminologije te stekla magisterij iz afričkih studija: Čovjek i održivi razvoj. Snimila je nekoliko kratkih filmova, od kojih je The Marriage Factor 2010. godine izabran kao jedan od pet pobjednika u okviru programa Focus Features Africa First Program. Chika je 2011. sudjelovala u radionici Berlinale Talent Campus i u rezidentnom programu Cinefondation festivala u Cannesu gdje je radila na scenariju filma B For Baby Boy (B For Boy).cbanadu@gmail.com
Carolina Campo-Lupo - EL HOMBRE CONGELADO / ZALEĐENI ČOVJEK (UY) 83minZALEĐENI ČOVJEK
Životi skupine vojnika na urugvajskom ratnom brodu svode se na ispunjavanje dužnosti. Plove prema Antarktici i moraju prijeći ocean kako bi u znanstvenu bazu dostavili osnovne namirnice. Njihovo putovanje kroz ledenjake je dugotrajno i opasno. Nakon što stignu na odredište, krajolik postaje dominantan a posada polako nestaje. Čini se da usred oluje svaki trag ljudskosti nestaje u snijegu.Carolina Campo-Lupo
Diplomirala je audio-vizualne komunikacije i radi kao direktorica produkcijske kuće Lobo Hombre, zajedno s G. Castellijem. Bila je koordinatorica odjela za dokumentarni film Sveučilišta ORT i vodila dva kolegija na studiju audio-vizualnih komunikacija na istom sveučilištu. Godine 2010. dobila je stvaralačku stipendiju za latinoameričke zemlje koju dodjeljuju Španjolska agencija za suradnju AECID i Meksički fond za kulturu i umjetnost FONCA. Carolina Campo autorica je brojnih dokumentarnih filmova, od kojih su poznatiji Cvijeće moje porodice, Hospi i Zimsko sunce (koautorica). Piše za časopise Godard! (Peru) i Mabuse (Čile).carolina@lobohombrecine.com
Sanjeev Gupta - Q (IN) 96minError: The video (https://vimeo.com/92012441) couldn't be embedded.Q
Radnja filma prati ženu iz indijskog grada Mumbaija i šestogodišnju djevojčicu iz nepoznatog mjesta. Djevojčica nosi tajno ime „lutka“. Njihovi životi se susreću u trenutku kad obje postaju dio nezaustavljive misije. Žena je svjesna svega, a djevojčica u potpunosti nesvjesna. Paklena naprava sudbine je pokrenuta…Sanjeev Gupta
Rođen 27.veljače 1985. u gradu Agra u državi Uttar Pradesh, Indija. Završio je studij elektroničkih medija.
Moja ljubav prema filmu razvila se još u djetinjstvu, kad sam imao prilike gledati snimanja filmova u Agri, na mjestima poput Taj Mahala i Crvene utvrde. No film me u potpunosti obuzeo kad sam na nacionalnoj televiziji pogledao film Satyajita Raya Sira Shatranj Ke Khiladi (Šahisti). Nakon toga me film počeo privlačiti na drugi način. Upisao sam studij medija i nakon diplome 2006. godine preselio sam se u Mumbai. Surađujem s filmskim produkcijskim kućama, a 2014. snimio sam Q, svoj prvi dugometražni film.pulpcinemaproductions@gmail.com
Trailer: http://vimeo.com/92012441
Bénédicte Liénard / Mary Jiménez - SOBRE LAS BRASAS / GLOWING EMBERS (BE) 85minSJAJ ŽERAVICE
Na obali rijeke Ucayali u peruanskoj prašumi tri generacije iste obitelji bore se za preživljavanje tako da se bave ručnom proizvodnjom ugljena.Bénédicte Liénard
Rođena 25. travnja 1965. u Monsu, Belgija. Radi kao pomoćnica redatelja i redateljica, a najpoznatiji su joj filmovi Une part du ciel (2002), nagrađen posebnom nagradom na Festivalu u Cannesu, zatim D’arbres et de charbon (2013), prikazan u okviru programa festivala Visions du réel u Nyonu i Toto le héros (1991).Mary Jiménez
(Lima, Peru, 1948.) Započela je filmsku karijeru kao scenaristica sredinom 1970-ih. Prvi je dugometražni film 21:12 Piano Bar snimila 1981., nakon kojeg su uslijedili Du verbe aimer, La Moitié de l’Amour (1984), Différences (1985) i L’air de Rien (1989). Deset se godina bavila samo profesorskim radom, a režiji se vratila s filmom La position du lion couché.promo@cbadoc.be
Amir Hossein Saghafi - HAMEH CHIZ BARAY E FOROUSH / SVE NA PRODAJU (IR) 90minSVE NA PRODAJU
Akbar je obični radnik koji živi s bratom Amirom. Amiru uskoro završava vojni rok, pa mu Akbar pokušava naći dobar posao kod svog poslodavca. Nakon što ih je konačno uvjerio da zaposle Amira, dogodila se nesreća na nogometnom stadionu. Petarda je pogodila Amira u lice i oba su mu oka ozlijeđena. Akbar prodaje sve što posjeduje kako bi platio bratovo liječenje, no ne uspijeva skupiti dovoljno. Da spasi Amira, mora krenuti na nemilosrdno putovanje zajedno sa svojim jedinim prijateljem Eltefatom.Amir Hossein Saghafi
Rođen 1986. u Teheranu, Amir Hossein Saghafi je naslijedio zanimanje za film od oca, producenta i redatelja. Glumio je u filmovima The Bag (1993) i John (1995). Bavio se boksom i postao državni prvak u dvadesetoj godini. Napustio je sport iz ljubavi prema filmu i počeo raditi kao asistent režije. Godine 2008. snimio je svoj prvi dokumentarno-igrani film Winston (45min). Njegov prvi dugometražni film Smrt mi je profesija prikazan je na poznatim filmskim festivalima, u Pusanu, Mumbaiju, Marakešu, Ankari i na CPH PIX.fcf1@dpi.net.ir
-
POSEBNU NAGRADU FESTIVALA ZA IZUZETAN DOPRINOS RAZVOJU UMJETNOSTI POKRETNIH SLIKA DOBIVA
Michelangelo Frammartino, Italija
Rođen 1968. u Milanu. Nakon studija arhitekture na Politehničkom sveučilištu u Milanu, školovanje nastavlja na Civica Scuola del Cinema u Milanu, gdje se počinje baviti video umjetnošću. Trenutno predaje filmsko snimanje na Umjetničkoj akademiji Brera Art i video umjetnost na Sveučilištu IULM u Milanu. Kratkim filmom Scappa Valentina (2001) privukao je pažnju filmske kritike, a prvi nagrađivani dugometražni film Il Dono (2003) snimio
je uz ograničeni budžet u selu svojih roditelja u Kalabriji. Frammartinov drugi dugometražni film Le Quattro Volte premijerno je prikazan u sklopu programa Quinzaine des Réalisateurs na Festivalu u Cannesu 2010. te je nagrađen nagradom Europske filmske akademije i distribuiran u preko 40 zemalja širom svijeta. U travnju 2013. njegova je filmska instalacija pod nazivom Alberi prikazana u poznatom galerijskom prostoru V/W Dome MoMA
PS1, u suradnji s Filmskim festivalom Tribeca.
“Ja djelujem u prostoru između čovjeka i prirode. Taj je ritual dijalog ili istraživanje odnosa između čovjeka i prirode. Sazdani smo od istog materijala. Želim saznati više o toj snažnoj povezanosti. Kako ste i sami rekli, živimo u vrijeme velikog tehnološkog napretka, no možda baš zato osjećamo potrebu za snažnijim povezivanjem. Ali moguće je i da ljudi sami sebe smatraju previše važnima, i na ovaj način se pokazuje kako se možemo iznova povezati s prirodom ili ne-ljudskim svijetom. U kinematografiji je uobičajeno da je ljudsko biće protagonist filma, ali ja se želim izraziti kroz glavni lik koji može biti stablo ili planina“.
Michelangelo Frammartino (Iz intervjua s Pamelom Cohn)Filmografija
Alberi /Trees (2013)
Le Quattro Volte / The Four Times (2010)
Il Dono / The Gift (2003)
Io non posso entrare (2002)
Scappa Valentina (2001)
L’occhio e lo spirito (1997)
Tracce (1995)Gildo Bavčević - MREŽA SOLIDARNOSTI / SOLIDARITY NETWORK (HR) 30minMREŽA SOLIDARNOSTI
Nova vrsta borbe i otpora represivnom djelovanju sistema bazira se na ideji solidarnosti među građanima izvan institucionalnih okvira te na lakšoj mogućnosti umrežavanja i razmjeni informacija i ideja s obzirom na vrijeme u kojem živimo. Mogućnost dokumentiranja i dijeljenja putem alternativnih medija postaje strategijom za mobiliziranje javnosti i apeliranje na širu svijest o društvenoj odgovornosti, samim time i snažno oruđe otpora.Gildo Bavčević
(Split, 1979.) Multimedijalni je umjetnik, živi i radi u Splitu. Djeluje kroz različite medije (performans, video, film, umjetničke akcije, multimedijske instalacije, audio projekti). Njegov je rad uvijek društveno i socijalno angažiran. Sudjeluje na mnogim grupnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu. Diplomirao je 2013. MA Filma i medijske umjetnosti na UMAS-u, gdje trenutno radi kao vanjski suradnik.gildo.bavcevic@gmail.com
Ivan Perić - SVECI / SAINTS (HR) 78minSVECI
Kralj i Joke su sitni kriminalci i šverceri koji pokušavaju opstati u Splitu i okolici sredinom 90-tih. Nakon što Kralj završi u zatvoru, Joke uz pomoć zajedničkog prijatelja Šporkog smišlja plan kako da ga izvuče.Ivan Perić
Rođen 25.09.1984. u Splitu. Magistar sociologije i magistar filmske umjetnosti na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Član Kino kluba Split, predsjednik udruge za filmsko i scensko stvaralaštvo Dream Division production (Odjel za vizije produkcija). Sudjelovao je u većem broju kazališnih i filmskih radionica. Autor je eksperimentalnih i igranih filmova, glazbenih spotova i promotivnih filmova, koji su sudjelovali na filmskim festivalima diljem svijeta.info@dream-division.com.hr
Toma Šimundža - PINOKIO / PINOCCHIO (HR) 11minPINOKIO
Pokušaj snimanja filma s Pinokiom koji se gubi po putu, a koji završava razbijanjem (po)nosa.Toma Šimundža
Rođen 1980. u Splitu. Diplomirao na Ekonomskom fakultetu i Umjetničkoj akademiji u Splitu, te Odsjeku za informacijske znanosti u Zagrebu. Radi u splitskoj Gradskoj knjižnici.simundza@gmail.com
Agencija za zaštitu osobnih podataka - ZAŠTITA PRIVATNOSTI – KOME TO (NE) TREBA?Agencija za zaštitu osobnih podataka
ZAŠTITA PRIVATNOSTI – KOME TO (NE) TREBA? – interaktivna radionica
Interaktivna radionica organizirana u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka koja će se izvoditi u obliku tzv. parlaonice tj. diskusije u kojoj će sudjelovati učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju iz Splita. Najprije će predstavnik Agencije prezentirati ulogu i aktivnosti Agencije za zaštitu osobnih podataka (objasniti što je Agencija, čime se bavi i koja je njena misija) i potom će izložiti jedan zanimljiv i specifičan slučaj povrede osobnih podataka te će učenicima ponuditi predmet za raspravu i rješavanje. Učenici će se podijeliti u dvije grupe – za i protiv – kako bi debatirali o konkretnom slučaju/dilemi i davati argumente kojima će braniti svoje stavove. Debatu će moderirati jedan od predstavnika Agencije za zaštitu osobnih podataka. Na kraju radionice predstavnik Agencije iznijet će i službeni stav Agencije o navedenom predmetu, odnosno objasniti na koji način je Agencija u tom konkretnom slučaju postupila i pobjedničkom timu uručiti svečano priznanje. U sklopu radionice prikazat će se i edukativni film Agencije napravljen u svrhu podizanja javne svijesti o sve aktualnijoj problematici povrede privatnosti u stvarnom, ali i u virtualnom svijetu. Prisutnima će se predstaviti i 10 osnovnih koraka koje je Agencija propisala protiv govora mržnje na internetu. Cilj radionice je pokazati na konkretan i zanimljiv način da je povreda/ zaštita privatnosti pitanje koje se tiče svih nas.
Dubravka Dolenc
Zamjenica ravnatelja Agencije za zaštitu osobnih podataka. Po struci pravnica, u cilju dobivanja cjelovitije slike i stjecanja adekvatnijeg i šireg pravnog iskustva, radno iskustvo stjecala je na Općinskom sudu i Županijskom sudu u Zagrebu, nakon čega je položila pravosudni ispit. Tijekom višegodišnjeg rada u Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak, obavljala je i domaće i inozemne pravne poslove, te se permanentno stručno usavršavala. U Agenciji za zaštitu osobnih podataka rukovodi svim Odjelima i kreira politiku kuće. Sudjeluje u radnim skupinama – rad u radnoj skupini 29 (29 Working Party), sudjeluje aktivno na sastancima Vijeća Europe u Strasbourgu u svrhu izrade
pravnog dokumenta Konvencije 108 za zaštitu pojedinaca u pogledu automatske obrade osobnih podataka te na taj način direktno utječe i na kreiranje europskog zakonodavstva. Surađuje sa medijima, daje izjave i intervjue vezane uz područje rada Agencije, organizira i aktivno sudjeluje na konferencijama (domaćim i međunarodnim) i znanstvenim skupovima osmišljavajući program u svrhu podizanja razine svijesti u pogledu zaštite osobnih podataka građana RH te proaktivnom rješavanju slučajeva povreda privatnosti i ljudskih prava uslijed razvoja novih tehnologijaGeorge Barber - UMJETNOST, POLITIKA I NADZORGeorge Barber
UMJETNOST, POLITIKA I NADZOR – predavanje
Naši životi više nisu privatni, većina stvari koje radimo su pod nadzorom. Podatkovna slika pojedinca gradi se svaki dan, povezuje i arhivira. Možda će se iskoristiti, možda neće. U komercijalnom smislu, građani se nadziru bez njihova pristanka, podaci s kreditnih kartica govore o njihovom potrošačkim navikama, uz pomoć telefona moguće je saznati gdje se nalaze, presretanjem e-mail poruka otkrivaju se podaci i koriste u vladine ili komercijalne svrhe. Upišite „teniski reket“ u Google i cijeli tjedan će se sa strane pretraživača pojavljivati teniski reketi. No može li umjetnik biti politički angažiran? Je li ikad bilo koje umjetničko djelo zaista promijenilo svijet? Je li stvarna uloga umjetnosti podizanje svijesti? Postiže li nešto? Možemo li umjetnicima povjeriti ovaj zadatak, s obzirom na to da su uglavnom opsjednuti samima sobom? Čak i u projektima u kojima je publika aktivno uključena, primjerice u participativnoj umjetnosti, (sve veći) dio umjetnika pobere sve zasluge. Živimo u svijetu strašne nejednakosti, i prije 60 godina bi se možda osjećali bolje, iz jednostavnog razloga što nismo imali spoznaju o drugome. Danas smo bolno svjesni svih žarišta problema. Tisuće ljudi gube živote pokušavajući se dokopati Europe i novog života. U svijetu je sve više raseljenih i izbjeglih osoba – više nego na kraju 2. svjetskog rata. I svi se nadaju da će pronaći novi dom. Isto tako, bez obzira koliko su ljudi siromašni, izloženi su stalnim prikazima zapadnjačkog obilja – i ovo uzrokuje još više nezadovoljstva i želje da se odsele. U svom kratkom izlaganju George Barber će govoriti o nekoliko različitih tema koje su povezane s njegovom video instalacijom.
Doc. dr. sc. Marija Boban - PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNOSTI U SUVREMENOM INFORMACIJSKOM DRUŠTVUDoc. dr. sc. Marija Boban
PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNOSTI U SUVREMENOM INFORMACIJSKOM DRUŠTVU – radionica
Kompleksnost društvenih promjena koje su zahvatile suvremeno društvo prvenstveno se očituje u čestoj uporabi pojmova kao što su informacija, informacijska sigurnost, osobni podatak, pravo na privatnost, sigurnost na društvenim mrežama, nadzor nad osobama i osobnim podacima, informacijsko društvo i digitalna ekonomija. Kako bismo adekvatno savladali tematiku prvenstveno trebamo biti upoznati s pravnim okvirom zaštite privatnosti, osobnih podataka i prava na pristup informacijama u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji. Tematika ove radionice baviti će se upravo definiranjem privatnosti odnosno zadiranja u prava osobe (individue) i osobnosti (individualnosti) te adekvatnom edukacijom uz prijedloge rješenja čime se postavljaju temelji za zaštitu osobnih podataka, izbjegavanja nadzora i narušavanja privatnosti kao temelja suvremenog informacijskog društva.
Doc. dr. sc. Marija Boban
Pročelnica Katedre za ekonomske i financijske znanosti Pravnog fakulteta u Splitu na kolegijima Intelektualno vlasništvo i informacijska sigurnost te sunositeljica na kolegijima Sustavi nacionalne sigurnosti i Nove tehnologije, informacijska sigurnost i intelektualno vlasništvo na Studiju za forenzične znanosti Sveučilišta u Splitu. Diplomirala je Menadžment na Ekonomskom fakultetu u Splitu, usavršavala se na Cleveland State University (USA), magistrirala Informatički menadžment na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te doktorirala na temu u području sigurnosti i zaštite osobnih podataka na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Autorica je preko 50 znanstvenih radova od kojih je velik broj iz područja informacijske sigurnosti, prava na pristup informacija i zaštite osobnih podataka te koautorica sveučilišnih udžbenika. Sudjelovala je na brojnim međunarodnim konferencijama kao pozvani predavač na kojima ima i objavljene znanstvene i stručne radove. Dugogodišnji je tehnički urednik i član Uredništva znanstvenog časopisa Zbornika radova Pravnog fakulteta u Splitu. Članica je Hrvatskog Društva za Operacijska Istraživanja, Hrvatskog društva menadžera kvalitete i Udruge pravnika u gospodarstvu.Denis Periša - HAKIRANJE I ZAŠTITA (PRIVATNOSTI) PROTECTIONDenis Periša
HAKIRANJE I ZAŠTITA (PRIVATNOSTI) – predavanje
Predavanje se tematski može podijeliti na dva dijela – hakiranje i zaštitu privatnosti. U dijelu o hkiranju publika će moći saznati koje su razlike između hakera i kakvi su to hakeri bez računala. Također, predavač će se osvrnuti na naivnost ljudi, prave opasnosti današnjice te nedovoljnu educiranost tajnih službi i MUP-a pri čemu će navesti stvarne primjere iz Hrvatske. U drugom dijelu predavanja, predavač će dati svoje viđenje privatnosti, a upozorit će i na česte zablude koje imamo o privatnosti i na podatke koje dijelimo bez znanja te, u konačnici, i na probleme sa zakonom. Na kraju će pokušati odgovoriti na pitanje možemo li se uopće zaštiti od nadziranja, tko bi zbog njega trebao biti zabrinut i što treba izbjegavati. Pri tome su neizbježne poveznice društvene mreže i nacionalna sigurnost. Publika će na kraju moći postaviti pitanja vezana za temu predavanja.
Denis Periša
Rođen 23.07.1983. u Šibeniku, gdje živi cijeli život sa kratkim izbivanjima. Računalima se počeo baviti 1995. godine, u lokalnom kompjuterskom klubu. Početkom 1999. godine nabavlja svoje prvo računalo koje je nedugo nakon toga (09.09.1999.) oduzeto od strane policije radi upada u računalo saborskog zastupnika Veselina Pejnovića. Tada postaje poznat kao prvi takav slučaj u Hrvatskoj. Nakon dvije godine prisilne pauze vraća se kao osnivač prvih hrvatskih hakera. Priveden mnogo puta, ali i pušten, te nikad više osuđivan. Niz godina je radio na sigurnosti za web hosting kompanije te je osnovao WIFI mrežu u gradu Šibeniku koja djeluje već 10 godina.Suradnik je MUP-a u akcijama pronalaženja počinitelja raznih nedjela. Od početka 2014. radi za Grad Šibenik na održavanju službene gradske WIFI mreže. Uže je specijaliziran za WIFI, Linux i mrežeJure Vujić - KONTROLA I NADZOR U SUVREMENOM GLOBALNOM DRUŠTVUJure Vujić
KONTROLA I NADZOR U SUVREMENOM GLOBALNOM DRUŠTVU – predavanje
Današnje globalno društvo je suočeno sa novim kontrolnim pristupom i sa novim mehanizmima nadziranja i kontrole. Sustavi kontrole daleko su više složeniji i učinkovitiji negoli u prošlosti kada su glavne matrice i paradigme kontrole činile disciplinske institucije ( zatvori, logori, psihijatrijske bolnice), a danas ti isti sustavi su sveprisutni i koriste se širokom lepezom sigurnosnih sredstava regulacije i obuhvaćaju sva područja društvenoga života: radno mjesto, zdravstvo, odgojno-obrazovni sustav, zabavu i slobodno vrijeme, virtualnu sferu i nove tehnologije komunikacije.
Jure Vujić
Pravnik i politolog, stručno se bavi s istraživačkim radom na području geopolitike i geostrategije. Autor je nekoliko knjiga: dvije knjige na francuskom jeziku „Un Ailleurs européen“ (Avatar Editions) i „La modernité à l’épreuve de l’image“ (L’Harmattan Editions, Pariz), na hrvatskom jeziku: „ Fragmenti geopolitičke misli“ (ITG, Zagreb), „Intelektualni terorizam – Heretički brevijar“ (Hasanbegović, Zagreb), Hrvatska i Mediteran – geopolitički aspekti (2008.), „Rat svjetova –Euroazijanizam protiv Atlantizma“ (Minerve, Zagreb, 2012.).Suradnik je Pariške geopolitičke Akademije i francuskih geopolitičkih časopisa Géostrategiques, Krisis, Realpolitik, Infoguerre, itd. Pročelnik je Odjela za politologiju Matice Hrvatske.Fabrizio Polpettini - FILMCARAVAN FESTIVALFabrizio Polpettini
FILMCARAVAN FESTIVAL
Negdje sredinom svakog ljeta od 2009. godine Filmcaravan postavlja filmsko platno na trgove ligurijskih sela na zapadu Italije. Na festivalu se prikazuju većinom kratki filmovi i sve projekcije su na otvorenom.
Vezano za temu nadzora u širem smislu, ovo su prijedlozi za prikazivanje u sklopu programa:The wind is blowing on my street – red. Saba Riazi – Iran / SAD 2010. – 15 min.
Diane Wellington – red. Arnaud des Pallières – Francuska 2010. – 15 min.
Ennui ennui – red. Gabriel Abrantes – Francuska 2013. – 33 min.www.filmcaravan.org
George Barber
THE FREESTONE DRONE
UK, 2013, 13’
HD video instalation / loopThe Freestone Drone je odgovor umjetnika na bespilotne letjelice. Djelo promjene. Barberova bespilotna letjelica je neobična zato jer ima dar govora – kao vlak Tomica iz crtanog filma. I baš kao Tomica, ne sluša naredbe i izaziva nered i kašnjenja. Freestone Drone ima savjest. Video instalacija nije dokumentarni film, već poetski doživljaj. Umjetnik istražuje elemente esejističkog filma i temu bespilotnih letjelica i nadzora. Samo iznošenje činjenica može biti dovoljno, no umjetnicima to ne predstavlja zadovoljstvo – oni teže trenucima stvarne promjene. Nadovezujući se na naslijeđe Godarda i Markera, The Freestone Drone predlaže mjesto susreta poezije i filozofije, prostor
promišljanja suvremenih etičkih i političkih problema. U konačnici, Barberov rad ističe činjenicu da tehnologija, a posebno ona koja se koristi u vojne svrhe, vjerno oslikava način na koji sami sebe doživljavamo u ovom trenutku. Veliki dio onoga što se čini u naše ime je u suprotnosti s demokratskom tradicijom: skriveno, nehumano i robotizirano.