- Maria Schrader - VOR DER MORGENRÖTE
Maria Schrader
VOR DER MORGENRÖTE
Austrija, Francuska, Njemačka, 2016, 106′STEFAN ZWEIG, ZBOGOM EUROPI
Godine izgnanstva u životu Stefana Zweiga, svojedobno jednog od najčitanijih pisaca na njemačkom jeziku, između Buenos Airesa, New Yorka i Brazila. Kao židovskome intelektualcu, Zweigu je teško zauzeti pravi stav prema događajima u nacističkoj Njemačkoj dok u novome svijetu traga za domom.
Locarno FestivalKinoteka Zlatna vrata, utorak 13 / 9, 17:00
Jan Schomburg - ÜBER UNS DAS ALLJan Schomburg
ÜBER UNS DAS ALL
Njemačka, 2011, 88′NAD NAMA SAMO NEBO
Za Marthin život moglo bi se reći da je uravnotežen, ispunjavajuć – sretan. Ona voli svoj posao nastavnice, ima skupinu odanih prijatelja koji je vole te, iznad svega, ima Paula, čovjeka kojega voli i s kojim živi već nekoliko godina. Dok je Paul uz nju, pozitivna i energična Martha ne strahuje za budućnost. A zatim joj na vratima osvanu dvije policajke te joj sa svega nekoliko riječi rascijepe život na onaj prije i onaj poslije toga trenutka. Čovjek s kojim Martha živi je fantom, a njegov život laž – njegova prisutnost iščezne iz njezina života ne ostavljajući traga. Dok se pokušava nositi s time, Martha upoznaje Alexandera, a jedan jedini pokret njegove ruke dovoljan je da je podsjeti na Paula. Može li Alexander ispuniti prazninu koju je Paul ostavio? Nesvjestan nedavnih previranja u Marthinom životu, Alexander se počinje zaljubljivati u nju. Oni brzo usvajaju obrede i rituale jednoga para: kazalište, večera, ključevi njezina stana. Ali ako kani imati budućnost s Alexanderom, Martha mora pronaći načina da se pomiri s prošlošću…
Odabrao Jan Schomburg
http://www.globalscreen.deKinoteka Zlatna vrata, subota 17 / 9, 19:00
-
Program 1: Samovažnost
Andre Siegers - SOUVENIRAndre Siegers
SOUVENIR / SUVENIR
2014, 80′Okosnica radnje filma „Suvenir“ je Alfred D. koji samoga sebe naziva „Izvoznikom demokracije“. U ime njemačkih zaklada Alfred već više od 20 godina putuje svijetom uspostavljajući demokratsku svijest i ustavne strukture. Ovaj strastveni filmaš amater zabilježio je svoje misije na stotinama videokazeta nerijetko snimajući samoga sebe i pred kamerom odigravajući svoj život u inozemstvu, ili pak u novije vrijeme dokumentirajući svoju kampanju kao kandidat na Izborima za Europski parlament. U „Suveniru“, povijesni, politički i osobni filmski zapisi susreću se i isprepleću stvarajući
Kinoteka Zlatna vrata, četvrtak 15 / 9, 17:00
Program 2: Dokfilmwoche Hamburg / Festival dokumentarnog filma Hamburg
Od 2004.godine, cilj Festivala dokumentarnog filma Hamburg je predstaviti dokumentarne filmove koji su ambiciozni i po sadržaju i po umjetničkom pristupu. Želimo prikazivati filmove koji su kritika društva i koji ne samo da pojašnjavaju određenu temu, nego i koriste tehnike koje preispituju ustaljene obrasce i istražuju mogućnosti dokumentarne forme. Kao jedini festival u Hamburgu i okolici koji je posvećen isključivo dokumentarnom filmu, ovaj festival na jedinstven način omogućava mjesto susreta ljudima koje zanima ovaj žanr, a služi i kao platforma za lokalnu filmsku kulturu.
Simon Quack - PROCEDURESimon Quack
PROCEDURE / SUDSKI POSTUPAK
2015, 44′Ured arhiva u redakciji „Prve njemačke televizije“ u Karlsruheu. Već desetljećima u njemu su pohranjene iste slike: sirove snimke za montažu priloga za televizijske vijesti. Reportaže su o postupcima na Saveznom sudu pravde. Prizori sa samog suđenja ne smiju se snimati, ali zabrana se ne odnosi na ono što se događa sa strane. Položaj kamere uvijek je isti; slučajevi su uvijek drugačiji.
Pogled izvana na Vrhovni sud, unose se spisi, unutrašnjost sudnice.
Antagonisti, orao, zakoni, čekanje.
Sudsko vijeće. Panoramski kadar. Stanka.
Razgovori, novinari, suci.
Rez.Izvještavanje i samo postaje dio sudskog postupka. Saslušavanje započinje kada predsjedavajući sudac uspije narediti novinarima da prestanu snimati. Tijekom ispitivanja neprestano se vode novi pregovori. Činjenice su složene, a vrijeme za njihovo iznošenje ograničeno. Televizijski prikazi suda otkrivaju njegov kodeks postupanja.
Kinoteka Zlatna vrata, ponedjeljak 12 / 9, 17:00
Anja Dornieden /Juan David Gónzalez Monroy - THE MASKED MONKEYSAnja Dornieden/Juan David Gónzalez Monroy
THE MASKED MONKEYS / MASKIRANI MAJMUNI
2015, 28′Indonezijske maskirane majmune dresiraju gospodari koji pripadaju najnižim slojevima javanskoga društva. Priča o njihovom umijeću unutar ove drevne duhovne tradicije održava ustaljenu društvenu hijerarhiju, poistovjećujući naučeno ponašanje majmuna sa željom njihovih gospodara da se izdignu iz svog lošeg položaja.
Kinoteka Zlatna vrata, ponedjeljak 12 / 9, 17:00
Program 3: Program Fakulteta likovnih umjetnosti u Hamburgu / Program 3: University of Fine Arts Hamburg Programm
Odsjek za film Fakulteta likovnih umjetnosti (Hohschule für bildende Künste) u Hamburgu temelji se na tradiciji umjetničkog autorskog filma. Osim toga, primjenjuje interdisciplinaran pristup studiju tako što se poziva na srodne discipline i tako smješta umjetnička nastojanja samih studenata unutar šireg konteksta proizvodnje umjetnosti i slike. Cilj nije pridržavati se klasičnih profesija kao što su režija, scenografija ili snimateljstvo, nego razviti umjetničko djelo čija snaga leži u nezavisnoj kreativnoj inovaciji.
Helena Wittmann - WILDNIS / THE WILDHelena Wittmann
WILDNIS / DIVLJINA
2013, 12′Krumpire je potrebno oguliti, a uvenule cvjetove orhideje otkinuti. Potom je sve u redu. Uz to što pokazuje neočekivanu složenost pojedinačnih životnih priča, DIVLJINA uspostavlja mogućnost “filmskoga prostora” koji postaje neka vrsta “trećeg prostora“.
Kinoteka Zlatna vrata, subota 17 / 9, 17:00
Karsten Krause - ARRANGMENT OF SKINKarsten Krause
ARRANGMENT OF SKIN / RASPORED KOŽE
2016, 23’39“Arhiv je jedan tehnički uređaj; mjesto koje valja secirati, pripremiti i očuvati. Kulturi je potrebno mjesto na kojemu će pohranjivati i dokumentirati stvari vezane uz prirodu.
Kinoteka Zlatna vrata, subota 17 / 9, 17:00
Maya Connors - A NICE PLACE TO LEAVEMaya Connors
A NICE PLACE TO LEAVE / DOBRO MJESTO ZA ODLAZAK
18 ‘Putovanje u društveno upriličenje prijetnje i umirivanja. Fragmentarne arhivske snimke iz Amerike 1940-ih i 1950-ih izmjenjuju se s asocijativnim prizorima današnjeg Hamburga. Tako nailazimo na dudove svilce koji zabilježavaju sjećanja, obiteljsku povijest pronađenu na Internetu, epidemiju dječje paralize u novim stambenim naseljima i božićne zabave. Uvijek iznova susrećemo se sa slikama i njihovim kopijama, uzorima, klišejima i prazninama između njih.
Kinoteka Zlatna vrata, subota 17 / 9, 17:00
Josefina Gill - DESDE LA MAREAJosefina Gill
desde la marea – was die gezeiten mit sich bringen
2015, 30′Dva putovanja čamcem preko Atlantskog oceana. Jedan čovjek bježi u izgnanstvo u Argentinu; 80 godina kasnije njegova unuka putuje stazama prošlosti. Razmišljanje o vremenu, sjećanju i identitetu.
Odabrao Bernd SchochKinoteka Zlatna vrata, subota 17 / 9, 17:00
-
Albert Serra, Španjolska
Posebnu nagradu festivala za izuzetan doprinos razvoju umjetnosti pokretnih slika dobiva Albert Serra.
biografija pod Smrt Luja XIV. (Konkurencija dugometražni)FILMOGRAFIJA
Dugometražni filmovi
- Smrt Luja XIV. XIV (2016): Cannes Film Festival – Official Selection
- Povijest moje smrti (2013): Festival del Film Locarno – Golden Leopard
- Imena Krista (2011)
- Pjev ptica (2008): Cannes Directors’ Fortnight, Grand Prix Split Film Festival
- Viteška čast (2006): Viennale Directors Fortnight 2006 – Fipresci prize, Torino Film Festival 2006 – Best Film, Belfort Entrevues – Grand prize
Kratkometražni filmovi
- Cuba Libre (short, 2013)
- Le Seigneur a fait pour moi des merveilles (2011)
- Lectura d’un poema (2010)
- Bauca (2009)
- L’alto Arrigo (2008)
- Russia (2007)
- Sant Pere de Rodes (2006)
- Super 8 (2006), co-directed with Christophe Farnarier
- Crespia (2003)
- Prigodna projekcija Smrt Luja XIV.
-
Miriam Bale
AUTEURISM : WHAT USE IS IT TO FILMMAKER?
AUTORSKI FILM: OD KAKVE JE KORISTI REDATELJU?
Otkako je François Truffaut po prvi put upotrijebio izraz “la politique des auteurs” 1955. godine, autorski film od velike je važnosti u filmskoj kritici. Premda je od 1960-ih često bio osporavan brojnim snažnim argumentima, mnogi filmski kritičari još uvijek se vode upravo njegovim smjernicama (dok je u akademskim krugovima, pak, izrazito neomiljen). Ali kakav je utjecaj autorski film imao na stvaranje filmova? Je li taj utjecaj bio pozitivan ili negativan? U svome izlaganju, američka filmska kritičarka Miriam Bale će pred mladim filmašima, studentima i ostalim ljubiteljima filma iznijeti pojedine negativne učinke autorskog pristupa kinematografiji koji je svjesno usredotočen na samog redatelja. Istovremeno, budući da priznaje da je i sama pobornica autorskog filma, Baleova će pokazati koristi koje ovaj pogled na povijest filma može pružiti mladim filmašima, i u kojem se pravcu autorski film može dalje razvijati.Miriam Bale
Piše filmske kritike za The New York Times, The New York Daily News i The Hollywood Reporter, kao i za časopise Film Comment, Sight and Sound i Filmmaker. Također je bila urednica Joan’s Digesta, online feminističkog filmskog časopisa. Također je osnivačica i direktorica filmskog festivala La Di Da, te je uređivala filmske programe na Anthology Film Archives, The 92Y, Film Society of Lincoln Center, BAMcinematek, Yerba Buena Center for the Arts i drugim ustanovma.
Gradska knjižnica Marka Marulića, petak 16/9, 17:00Bernd Schoch
YOU AIN’T HEARD NOTHING YET
Legenda kaže da je prva rečenica izrečena u cjelovečernjem filmu pomoću sinkroniziranog zvuka bila “You ain´t heard nothing yet” (“Još ništa niste čuli”.). Naslov filma je “The Jazz Singer”. Snimljen je 1927. godine i kako se dade zaključiti iz naslova, glavna tema mu je glazba. Odnos između slike i glazbe u kinematografiji postoji odavna. Na ovome predavanju želim obratiti pažnju na vizualne i narativne strategije u glazbenim dokumentarcima prikazujući isječke iz povijesti kinematografije i nekih vlastitih uradaka, te se usredotočiti na pitanje kako se slika prevodi u zvuk i obratno. Kako nevidljivo postaje čujno i koji je odnos između isječka i cjelokupnog filma?
Kinoteka Zlatna vrata, srijeda 14/9, 17:00Bekim Sejranović
ČOVJEK OD RIJEČI ILI ZAŠTO NE ZNAM SNIMITI FILM
Ja sam čovjek od riječi, svijet odnosno stvarnost doživljam i izražavam verbalno, kroz jezik, upotrebljavajući riječi, rečenice, pričajući, čitajući, a ponekad znam i napisati priče, oblikovati ih u zbirke ili romane. Kažu da je sve na svijetu povezano nekom pričom, samo je pitanje vidiš li ih ili ne vidiš. Ja, osobno, vidim tisuće priča, za mene je sve priča, čitav svemir i naše postojanje su mi priča, ili roman koji još uvijek pišemo. Znam kako bih ga ispričao ili bar znam kako to pokušati, ali nemam pojma kako bih to što bih eventualno napisao pretočio u sliku, odnosno film. Jednostavno ne znam, niti me zanima to učiniti, ali to ne znači da ne bih volio vidjeti kako to netko drugi radi. Ja filmove volim gledati, a ne stvarati. Ja sam čovjek od riječi i kad putujem, sa putovanja ne donosim slike, fotografije ili filmove, nego priče, samo što neke zapišem, neke ne. No ipak, prilikom jednog od mojih najboljih putovanja napravio sam, odnosno pomogao u stvaranju, jednog dokumentarnog filma: “From Tokyo to The Morava River”, japanskog redatelja i mog dragog prijatelja Mokua Teraoke, redatelja koji putuje kao nomad i snima filmove. Taj njegov film je djelo koje vizualno prikazuje njegovu priču o svom susretu s “našim krajevima”. I nije loš, uistinu. Ja sam, pak, napisao roman. Nije ni on loš. Vjerujte mi. Jer ja sam čovjek od riječi.
Gradska knjižnica Marka Marulića, ponedjeljak 12/9, 17:00