NAGRADE 2019
KONKURENCIJA DUGOMETRAŽNI
Pobjednik u Međunarodnoj konkurenciji dugometražnog filma:je PRESENT. PERFECT, kineske redateljice Shengze Zhu.
GRAND PRIX
Žiri je istaknuo da film ” otkriva složenost fenomena live streaminga kao društvene prakse. Predanost filma u prikazivanju marginaliziranih života s poštovanjem i humorom daje prostor glasovima koji se inače ne čuju. Istraživanje i predstavljanje ovih live stream ‘voditelja’ otkriva vrijednost i važnost on-line zajednica.”
POSEBNO PRIZNANJE
Posebno priznanje žiri je dodijelio filmu TREĆA ŽENA /THIRD WIFE” vijetnamske redateljice Ash Mayfair, erotskoj ali brutalnoj povijesnoj drami o14-godišnjakinji udatoj za bogatog,starijeg zemljoposjednika. “Film uvodi pažljiv i senzualan način snimanja koji je usredotočen na likove svedene odnosno ograničene na svoje mjesto. Koristi suptilne vizualne metafore kako bi se naglasila ta njihova ograničenost.
KONKURENCIJA KRATKOMETRAŽNI
Pobjednik u Međunarodnoj konkurenciji kratkometražnog filma je JEDAN OD MNOGIH hrvatske redateljice Petre Zlonoge
GRAND PRIX
Uzevši u obzir umjetničku viziju Split Film festivala, odabrali smo ovaj film kao ovogodišnjeg pobjednika u konkurenciji kratkog filma.
‘Jedan od svih, a ipak jedini’,iako jednostavan u svojoj osnovi, film ne odbacuje kompleksnosti svog poetičnog, jedinstvenog izričaja. Njegov organski tok pruža osjećaj umjetničkog djela koje živi vlastiti život, neprekidno preispitujući mjesto pojedinca u svemiru, neminovno pitanje identiteta.“
POSEBNO PRIZNANJE
Posebno priznanje dobio je kratki film JO E PU, argentinsko-bolivijiskog redatelja Roberta Barberyja.
”Barberyjev hrabri kratki film intenzivno je i autentično djelo s izvanrednim glumačkim ostvarenjima. Film koji je također vrlo živ, naglašen mračnom fotografijom i snažnim zvukom. Slika je upotpunjena bogatom naracijom, s velikom pažnjom usmjerenom na detalje. Izvrstan prvijenac.“
HRVATSKI FILM
NAGRADA IVAN MARTINAC
Nagrada Ivan Martinac ove godine se dodjeljuje kratkom eksperimentalnom filmu „CORPUS“ Petre Pavetić Kranjčec koji s krajnjim povjerenjem u specifične izražajne mogućnosti medija pokretnih slika odašilje željenu estetiku. Premošćujući vrijeme ukazuje na snagu čistoće medijskog izraza koji i danas snažno djeluje krčeći put prema mogućnostima nadolazeće budućnosti svih oblika vizualne komunikacije.