-
Mikhail Maksimov bivši je student, a sada predavač na Moskovskoj školi fotografije i multimedije A. Rodčenko, redatelj, animator i autor video-instalacija. Mihkailov filmski rad egzistira u drugačijoj, paralelnoj stvarnosti, izlazi iz definicija video umjetnosti i odstupa od uobičajenih konvencija medija. Retrospektivni program sastoji se od kratkih video radova, računalnih igara i game-art video radova.
Kratki filmovi
01 – Razor Arm
02 – Skladen:Front Ohne Gnade
03 – Chevengur
04 – Mother Give Birth 2 Husband Father
05 – Unheimat
06 – MMTP:Obmyak
07 – Mother Calls
“cycles_nosound” nekoliko sitnih nijemih videa
“gamestreams” – igram svoje igreGame-art video
Replace Me
MotherGameRobert Arnold
Retrospektiva kratkih filmova
Robert Arnold bavi se kratkom eksperimentalnom filmskom i video formom još od 1980-ih. Veliki broj njegovih radova bavi se odnosom između pokretne i nepokretne slike, istražujući različite ne-narativne strategije završetka u kratkom filmu. Retrospektivni program sadrži izbor filmova i video radova iz razdoblja od 1991. do 2018. godine, od kojih su neki već prikazani za Splitskom filmskom festivalu te na brojnim drugim svjetskim festivalima.
PUTOPIS
1991, 16mm, 15:00.
Eksperimentalni film kao polazni materijal koristi razglednice s autoputa, istražujući odnos nepokretne i pokretne slike, na mitologijskom i autobiografskom putovanju automobilom između New Yorka i Hollywooda.
ROTUNDA
2009/2010, HD Video, 15:00 (koredatelj).
Snimljen u suradnji s koredateljicom i producenticom Judith Shatin, skladateljicom. Time-lapse portret klasičnom arhitekturom nadahnute zgrade Rotunda koju je osmislio Thomas Jefferson, kao simbol „moći prirode i snage razuma“. Zgrada predstavlja fizički i simbolički centar Sveučilišta Virginia. Zvukovi i kadrovi snimani tijekom jedne godine, kroz sva godišnja doba, montirani su kao vrijeme od jednog dana, od izlaska do zalaska sunca.
ZENONOV PARADOKS
2003, Video, 5:15.
Eksperimentalni digitalni video rad istražuje iluziju filmskog pokreta i dubine, kao zaključke Zenonovog paradoksa: Nema pokreta, jer ono što se kreće najprije treba doći na sredinu puta, prije nego što stigne na kraj. Korištene snimke snimljene su 1983. u gradu Iowa City.
AUTOPUT 380 SJEVER
2018, Single Channel HD Video, 06:25.
Pusti ruralni pejzaž uz autoput, zima, kraj veze. Film napravljen iz starih i nikad korištenih 16mm snimaka, obrađenih crtanjem sličicu po sličicu. Stare snimke prizivaju sjećanja prošlih mjesta i iskustava, zabilježenih u ovom minimalističkom radu na gotovo dnevnički način.
TRIPTIH
2000, Video, 10:00.
Eksperimentalni digitalni video rad snimljen s prozora koji gleda na Trg Wielkapolski, užurbano raskršće gustog pješačkog, tramvajskog i drugog prometa u poljskom gradu Poznań. Različiti slojevi i podloge koriste se kako bi se restrukturiralo vrijeme u jednom fiksnom kadru.
MORFOLOGIJA ŽUDNJE
1998, 5:45.
Eksperimentalni rad istražuje komercijalni prikaz romanse i odnos između pokretne i nepokretne slike, koristeći digitalnu sliku naslovnica ljubavnih romana, animiranu poput plesa neispunjenih žudnji, izmjenjujući se sa segmentima teksta ljubića.
-
Dominic Smith & Pete Haughie
Inteligentni odabiri
Možete li zamisliti što će muzeji prikupiti za sto godina? Razmislite koliko se novih stvari otkrilo, saznalo i izumilo u posljednjih stotinu godina. Napredovali smo od prvih modernih semafora koji su ugrađeni 1918. do automobila sa samostalnim upravljanjem 2018. Sigurna navigacija cestama je nešto kod čega se danas oslanjamo na tehnologiju i umjetnu inteligenciju.
Prilikom dizajniranja stroja za inteligentni odabir željeli smo vidjeti može li umjetna inteligencija također predvidjeti budućnost muzejske zbirke gledajući predmete u arhivima koji se odnose na povijest izuma, industrije i inovacija na sjeveru Engleske, mjestu gdje su korijeni industrijske revolucije. On koristi znanje o ovoj zbirci kao polazište za nagađanje o tome što nosi budućnost. To je jedno zabavno viđenje činjenice koliko je zapravo umjetna inteligencija inteligentna.
Ovo djelo su naručili Arhiv i muzeji Tyne and Wear za Veliku sjevernjačku izložbu 2018. godine i prvi put je izloženo u galeriji Great North.Dominic Smith
Umjetnik i kustos čija praksa uključuje praktičan, otvoren i interogativan pristup radu u isprepletenim poljima umjetnosti i tehnologije. Ovo je predstavljeno kao grupe ad-hoc umjetnika, tajni dokaz apokalipse peer to peer sustava, društveno angažirani narativi temeljeni na dronovima i nedavna istraživanja o Blockchain tehnologijama i Strojnom učenju. Za više informacija posjetite http://dominicsmith.infoPete Haughie
Pete Haughie je tehnološki slobodni radikal. Slobodno eksperimentira u umjetnosti, hardware-u i kodu kakvim smatra prikladnim za rješavanje problema koji mogu ili ne moraju postojati u stvarnom ili digitalnom području.Anna Ridler
Njeno predivno zelenilo ostaje u suzama
UK 2018
Sadrži prilagođene snimke iz Walt Disneyeva filma Nature’s Half Acre (1951), s alegorijama o domaćem poslijeratnom predgrađu: izgradnji gnijezda, uzgoju pilića, majčinskoj ljubavi, radišnim insektima i tradicionalnim rodnim ulogama. U ovom slučaju novi narrator, koji zamjenjuje Winstona Hiblera, se također fokusira na romantični antropomorfizam. Razlika je što je ovaj zvuk stvoren neuronskom mrežom čije je postojanje u potpunosti dobiveno čitajući glas ženske junakinje iz ljubavnih romana. Koristeći prepoznavanje slike /titlovanje, priča potpuno drugačiju priču od one o pticama i pčelama u dokumentarcu o prirodi: o želji žene, traumi, mazohizmu i emocionalnoj maštariji. Naručio Live Cinema UK.
Anna Ridler
(rođena 1985 u Velikoj Britaniji) je umjetnica i istraživačica. Izlagala je u institucijama kao što su V&A muzej, Ars Electronica, HeK Basel, Impakt i Barbican Center, a diplomirala je na Kraljevskom koledžu za umjetnost, Sveučilištu Oxford, te Umjetničkom Sveučilištu u Londonu. Bila je stipendistica EMAP-a 2018-te godine, te ju je Artnet naveo kao jednu od devet “umjetnika pionira” koji istražuju kreativni potencijal umjetne inteligencije. Interesira je rad sa zbirkama podataka, posebice sa samostalno generiranim skupovima podataka kako bi se stvorili novi i neobični narativi u različitim medijima, te što se događa kada se stvari ne mogu uklopiti u zasebne kategorije. Trenutačno je zanima presjek strojnog učenja i prirode, te što možemo naučiti iz povijesti.Lewis Rapkin
Automatic on the Road, 11'
Priča o inženjeru Rossu Goodwinu i njegovom AI robotu-književniku te projektu s ciljem da se napiše najdulji roman na engleskom jeziku. AI je instaliran u automobil, s nadzornom kamerom (vid), mikrofonom (sluh), GPS-om (osjećaj prostora) i prijenosnim računalom (mozak) koji pokreće AI algoritam zasnovan na Rossovim omiljenim romanima i pjesnicima. Nastavljajući se na tradiciju američkog romana ceste (Na cesti, Električni Kool-Aid LSD test, Strah i prezir u Las Vegasu) ova priča o inovativnom otkriću postavlja pitanje odnosa između kreativnosti i čovjeka kao autora. U kontekstu svakodnevnice u kojoj automatizacija i umjetna inteligencija istovremeno izazivaju i strah i oduševljenje, ovaj film otvara raspravu o utjecajima tehnologije izvan područja gospodarstva, u domenama umjetnosti i kreativnosti.
Lewis Rapkin
Posljednjih desetak godina radi kao urednik, producent i/ili skladatelj na dokumentarnim filmovima za HBO, VICE, PBS, Tribeca Studios, Discovery, NBC i VOX. Režirao je dugometražni dokumentarni film LIVE FROM TOKYO o underground glazbenoj sceni u Tokiju, a njegov film VIVIR premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Cannesu te je osvojio nagradu Nespresso Talents na filmskom festivalu u Tribeci. U suradnji s Dolby Laboratories režirao je i skladao glazbu za kratki dokumentarni film Automatic On The Road. Zvučna podloga filma jedan je od prvih filmskih zvučnih zapisa koji je kreiran i miksan u formatu Dolby Atmos surround. Radio je kao suradnik-montažer na dokumentarcu koji je osvojio Emmy: Marina Abramović: The Artist is Present. Jedan je od osnivača internetskog informativnog kanala VICE News pokrenutog 2013. godine.Mike Tyka
EONS
Kratka animacija, pokretna slika, glazbeni video i eksperiment u stvaranju narativa pomoću neuronskih mreža. EONS je u cijelosti napravljen koristeći umjetne neuronske mreže: Generativna Suparnička Mreža (eng. The Generative Adversarial Net BigGAN) (Andrew Brock i ostali), korištena je za stvaranje vizuala, dok je glazbu skladao Music Transformer (Anna Huang i ostali). Cilj ovog rada je da nas podsjeti na naše kratko i ograničeno postojanje na ovom planetu, na naš odnos sa prirodom po geološkim razdobljima što, unatoč svim našim nagomilanim znanstvenim spoznajama, nama ostaje emocionalno neshvatljivo. U polju UI umjetnosti koje je u nastajanju, Eons krči put jakoj narativnoj osnovi što nadilazi apstraktne slike, te koristi inovativne tehnike za usmjeravanje toka slika generiranih neuronskom mrežom zajedno uz sinkronizaciju s generiranom glazbom.
Mike Tyka
Studirao je biokemiju i biotehnologiju na Sveučilištu u Bristolu. Doktorirao je biofiziku 2007. godine i nastavio raditi kao znanstveni novak na Sveučilištu u Washingtonu kako bi proučavao strukturu i dinamiku proteinskih molekula. Osobito ga zanima savijanje proteina, te piše računalni softver za simulaciju kako bi bolje razumio ovaj fascinantan proces. Mike se pridružio Googleu 2012. godine i radio na izradi mape mozga tkiva muha i miša na razini neurona koristeći računalni vid i strojno učenje. Mike također radi s umjetnim neuronskim mrežama koristeći ih kao umjetnički medij i alat. 2015. stvorio je neke od svojih prvih velikih umjetničkih djela koristeći Iterative DeepDream, te je bio suosnivač Googleovog programa Artists and Machine Intelligence. Godine 2017. surađivao je s Refikom Anadolom u izradi prve instalacije za podvodnu projekciju koristeći Generativne Suparničke Mreže, pod nazivom “Arhivno sanjanje”. Njegova posljednja generativna serija “Portreti izmišljenih ljudi” prikazana je u ARS Electronica u Linzu, Christie’s u New Yorku i u Novom muzeju u Karuizawa (Japan). Njegova kinetička skulptura, potaknuta umjetnom inteligencijom, „Mi i oni“, predstavljena je na bijenalu Mediacity 2018. u Muzeju umjetnosti u Seulu. -
Robert Arnold, US Short Film Retrospective
Kinoteka Zlatna vrata
Dioklecijanova 7, Split
21 / 9 / 21:00Mikhael Maxsimov, RU Mini Retrospective
Kinoteka Zlatna vrata
Dioklecijanova 7, Split
23 / 9 / 21:00Dominic Smith & Pete Haughie
UMAS / Art Academy
Glagoljaška ulica 18, Split
21 / 9 / 17:00