Vladislav Knežević
DOKUMENT PARAKOZMIK
Hrvatska, 2018, 19”
Gravitacijski valovi prolaze kroz sve postojeće dimenzije pa tako i one čije je postojanje izuzetno teško utvrditi. Znanstveni eksperiment u svojoj temeljnoj utilitarnosti usmjeren prema razumijevanju multidimenzionalnog ustroja stvari ima potencijal za onostrano iskustvo. Uređaj je uspješno detektirao nepoznatu dimenziju na izuzetno maloj razini i postavio parametre za uvećanje i praćenje svih aktivnosti u nama vidljivom ambijentu ne-mjesta. Univerzalna arhitektura ne-mjesta po svojoj tipologiji optimizirana je za dokumentiranje nespoznatljivog i određivanje topografija neočekivanog. Film slijedi intenzivna djelovanja entiteta prisutnih u N dimenziji koji generiraju svojevrsno izvanljudsko iskustvo. Rad u stereoskopskoj 3D inačici, gotovo fizički utječe na promatrača uspostavljajući modus radikalno-drugog, audiovizualnog iskustva.
Vladislav Knežević
r. 28.8.1967., Zagreb, Hrvatska. Tijekom srednjoškolskog obrazovanja u Centru za Kulturu i Umjetnost sudjelovao u radu Kinokluba Zagreb gdje je do 1989. realizirao nekoliko eksperimentalnih filmova. U periodu između 1989.-1993. studirao na Akademiji Dramske Umjetnosti (film/TV režija) u Zagrebu i na De Vrije Academie (audiovisual dept.) u Den Haagu. Od 1988. se kao medijski umjetnik primarno bavi audiovizualnim istraživanjima pokušavajući stvoriti nove filmske forme koristeći fotografiju, mikro-animaciju, stereoskopski pogled, generativni zvuk i snimljeni materijal. U fokus interesa koncepti se odnose na rubna područja stvarnosnih kategorija, doživljajnost novih medijskih slika, fenomene znanstvenih istraživanja, kao i promijene vezane uz materijalno-nematerijalni ustroj stvari. Od 1989. filmovi su mu prikazivani na mnogim festivalima, izložbama i prezentacijama (Clermont -Farrand, Oberhausen, Kyoto, Berlin, Alberquerque, Melbourne,…) Dobitnik je nagrada na festivalima u Splitu, MFNF (Grand Prix ,1997.), New Yorku, Be Film Underground Film Festival (2015. Best 3D) i Karlsruheu, Beyond 3D, (2015. Best Short). Dobitnik je i dviju nagrada Oktavijan (nagrada filmskih kritičara za najbolji eksperimentalni film 2010. za Arhcheo 29 i 2015. za A.D.A.M na Danima Hrvatskog Filma) Kurator i medijski aktivist, radio je na televizijskim projektima vezanim uz prezentaciju suvremene umjetnosti, eksperimentalnog filma i videa kao sto su Videodrom (tv emisija 2002.-2004.), 25fps (Internacionalni festival 2005-2009.) i Nove Kolekcije (HRT 3 ). Bio je umjetnički savjetnik za eksperimentalni film Hrvatskog Audio Vizualnog Centra 2013. Kao tv redatelj uglavnom je radio na programima za kulturu i umjetnost (Drugi Format, HRT 1, (2005.-2014.). Redatelj je dokumentarnog tv-filma Nove Tendencije iz 2010. predstavljenog i na Venecijanskom Biennalu 2014. u programu Meetings on Architecture. Sudjelovao je i na izložbama HT nagrada za suvremenu umjetnost u Muzeju Suvremene Umjetnosti, Zagreb, 2016. i 2018. Dobitnik je specijalnog priznanja za režiju na DHF 2018. (film End Cycle). Sudjelovao u digitalnom izdanju temata Machine Minds and Digital Neurons, Labocine, New York 2018.