Virgil Widrich & Martin Reinhart
TX-REVERSE
Austrija, 2019, 5′
Društveni je dogovor jasan: sjedimo u kinu i gledamo na ekranu film snimljen o ljudima poput nas. No znaju li likovi i gradovi koje gledamo da ih mi prisluškujemo? Vjerojatno ne. Iz tog razloga ne možemo biti sigurni vodimo li stvarne živote ili smo tek likovi u filmu… Pitanje je gdje završava domena publike i započinje ona unutar zaslona? Postoji li filmski semantički zarez za označavanje prijelaza ili je granica fluidna, jesu li možda povezane veznikom „i“? „tx-reverse“ primjer je ovog drugog. Ali kako? Očigledno i osjetilno: 360-stupanjska panorama, snimka kino dvorane ispunjene publikom, kino Babylon u Berlinu, obrađena tehnikom tx-transform koju je Martin Reinhart razvio prije više od dvadeset godina.
Virgil Widrich
(r. 1967. u Austriji) Scenarist, filmski redatelj, multimedijalni umjetnik i predavač kolegija „Umjetnost i znanost“ na Sveučilištu za primijenjenu umjetnost u Beču. Njegov kratki film ‘Copy Shop’ nominiran je za nagradu Oscar. Njegovi su filmovi ukupno osvojili više od 130 međunarodnih nagrada. Virgil Widrich aktivan je u raznim ulogama – radi kao voditelj projekata, autor idejnih koncepata, kustos i umjetnički voditelj na scenarijima, kratkim i dugometražnim filmovima, instalacijama, izložbama i u muzejima te na međunarodnim istraživačkim projektima.
Martin Reinhart
(r. 1967. u Beču) Filmski redatelj, povjesničar filma i izumitelj. Posljednjih nekoliko godina radi na razvoju sustava za automatsko koreliranje velikih skupova podataka, zajedno s fizičarem Leonardom Costerom. Cilj je njihova rada stvaranje objektivne topografije svjetskog znanja. Martin je studirao na Sveučilištu za primijenjenu umjetnost u Beču i obučeni je filmski tehničar. Njegova tvrtka Indiecam je sredinom prvog desetljeća 21. stoljeća uvela u filmsku industriju digitalno snimanje filma. Njihove kamere korištene su na velikim holivudskim produkcijama i prve su podržavale format snimanja CinemaDNG, koji je Indiecam razvio zajedno s Adobeom i sada se uvriježeno koristi u filmskoj industriji.